Paard op rust... zorgen maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denz

Paard op rust... zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 21:23

De pony waar ik vaak op rijd is alweer 20 jaar, maar heeft nooit op rust gestaan (volgens eigenaresse)

Nu sinds vorige zomer ongeveer staat ze vaak op rust, veel na een zwaardere rit, maar ook wel gewoon als ze nog niks gedaan heeft.
En alleen met d'r linkerachterbeen.
Ze is hoefbevangen geweest.

Die van mezelf staat al op rust zolang ik d'r heb, benen om en om wisselend.

Denk niet echt dat ze pijn heeft, want ze loopt niet kreupel.

Ikzelf maak mij niet zo'n zorgen, maar de eigenaresse wel.
Iemand ervaring hiermee?

Pally

Re: Paard op rust... zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:47

Naar mijn idee staat elk paard wel eens op rust.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:19

er is een verschil tussen op rust staan of de benen proberen te ontlasten na te zware arbeid of door medische oorzaak. raadpleeg een dierenarts om zekerheid te krijgen of je paardje nog 4 gezonde benen heeft en of t dus nog eerlijk is wat je van t paardje vraagt. Misschien is er niks aan de hand maar heb je wel zekerheid anders blijf je t jezelf waarschijnlijk toch afvragen

denz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 17:52

Tsjah... echt ontlasten, ik weet het niet, ze staat gewoon op rust net als gewone mensen dat vaak doen.. het is niet zo dat ze perse met dat been op rust moet, als ik 'r bijv. een duwtje geef gaat ze zo om, niks pijnlijks denk ik zo, maar toch vreemd dat ze het nooit gedaan heeft en nu wel.

Ik hoopt eigenlijk op wat meer reacties van mensen die hetzelfde hebben gehad Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:56

vooral paarden met (beginnende) artrose gaan steeds meer hun benen proberen te ontlasten. In het begin valt het dan nog niet zo op tot dat ze het vaker gaan doen. Ik zou het zeker god in de gaten houden. Merk je dat ze het steeds doet na flink aan het werk te zijn geweest dan zou ik toch echt een dierenarts raadplegen om het uit te kunnen sluiten dat je paard dus wel ergens last van heeft. succes!!