bach bloesem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biepje

bach bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 21:15

wat is het? wat doet het? en werkt het? zijn er hier mensen met slechte/goede ervaringen?

Biepje

Re: bach bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 17:34

ik heb er namelijk gisteren iets over gelezen en ik wou weleens weten wat het deed met je paard.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:59

Het is een alternatief geneesmiddel ''gebrouwen'' uit bloemen en die zorgen voor een rustgevend effect in spannende tijden. Het is goed voor de innerlijke gemoedsrust. Het kan dus absoluut geen kwaad om te geven, omdat het geen genneesmiddel is. Bij mensen moet je 4 druppels met wat water innemen of direct op de tong. Bij paarden kun je dus ook wat in de waterbak doen. Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt, maar mijn paard niet Knipoog

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:40

oh.. en waar haal je zoiets ?? iemand van stal had het ook gebruikt geloof ik, zelf en voor haard paard Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:42

Je kunt het gewoon bij ''De Tuinen'' kopen, het kost 9 euro voor een flesje

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:34

je hebt wel allerlei verschillende flesjes met allemaal een iets andere werking/doel. rescue remedy is tegen angst/stress(ff erg grof ingedeeld).
rescue remedy geven we onze dieren altijd als ze naar de diernearts zijn geweest en helemaal in de stress zijn.
dus je moet wel kijken waarvoor je het wilt gebruiken welke bach bloesem je het beste kunt gebruiken.

bach bloesem is dus meer een verzamelnaam.
ik heb t ook gebruikt maar dan speciaal voor mij gemaakt. en het werkt wel. t is natuurlijk dus kan idd niet echt kwaad als je paard t nodig heeft, voor de lol moet je t niet zomaar gaan geven is het absouut niet voor bedoeld.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:47

Klopt idd, je kan zelfs jou eigen bloesemtherapie laten samenstellen door een therapeut. Zij laten het paard dan de geuren selecteren Vork .
Die wat wij thuis hebben staan is dus die wat je in de winkel kunt kopen: Rescue Remedy, ontspant en stelt gerust.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:40

dus het is absoluut niet giftig en het werkt echt?!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:47

Biepje schreef:
dus het is absoluut niet giftig en het werkt echt?!

Het is niet giftig en of het werkt..... daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zelf denk dat wel werkt maar heb het 2 maal bij Gamier gebruikt..... geen resultaat.

Andere paarden bij ons op stal reageren er wel goed op dus ik denk dat het per paard verschilt.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:26

hoi,
bach bloesem werkt echt, mijn moeder is zelfstandige en werkt op basis van homeopatische middelen. ze gaat bij mensen aan huis ,doet massage's voetreflexologie en stelt ook bachbloesems samen.ik heb ze al een paar keer genomen en ook mijn paard toen ze in de prikkeldraad terrecht gekomen was. ze was in shock en ze kreeg rescue. ik ben er in ieder geval van overtuigt.
groetjes

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:04

[quote]dus het is absoluut niet giftig en het werkt echt?!

yep, in mijn geval wel! En het kan absoluut geen kwaad, dus baat het niet dan schaadt het niet!

@gamier: ben je er toen wel op tijd mee begonnen? Want volgens mij is het niet zo dat als je de druppeltjes werkt dat het direct werkt, maar dat het een dag ofzo duurt?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:18

manonnetjoe schreef:
@gamier: ben je er toen wel op tijd mee begonnen? Want volgens mij is het niet zo dat als je de druppeltjes werkt dat het direct werkt, maar dat het een dag ofzo duurt?

Ik heb de rescue gebruikt bij Gamier. Deze kan je alleen gebruiken op het moment dus kon er niet op tijd mee beginnen Knipoog

Net wat ik zei Ik geloof dat het werkt alleen zal het bij de één beter werken dan bij de ander

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:45

Op die manier Haha! Ik gebruik het soms wel eens in tijden van stress of als ik iets moet doen waar ik me druk om maak en dan begin ik er 2 dagen van tevoren al mee! Toen ik op moest voor mijn rijbewijs bv, was toen bloednerveus Knipoog

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:34

ohh ben wel geintreseerd, mijn paard is altijd erg zenuwachtig en nervesu met rijden, en dit is niet altijd zo geweest, misschien moet ik zoiets eens proberen Knipoog

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 21:07

en doen jullie het dan zoals hierboven in de drinkbak, of laten jullie je paard eraan ruiken, of... ?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:17

Je kan het gewoon door het drinkwater doen, over het voer zal ook wel gaan denk ik Knipoog Bij mensen kun je het ook rechtstreeks op de tong doen.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:24

ik heb bachbloesems voor katten.
Ik kon deze gewoon in de apotheek kopen.

Het heeft mijn katten wel geholpen. Ze zijn bang voor vreemde mannen en m'n ene kat begint haar terrein aftebakenen door op bepaalde plaatsen te plassen wanneer er veel een vreemde man in ons huis is (bv voor de douche te herstellen of zo)
terwijl die man bij ons thuis aan het werk was heb ik haar dat elek dag gegeven en sinds dien plaste ze niet meer in huis wanneer hij er was.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:18

Ik heb met mijn huidige paard 1 keer een wedstrijd gereden en toen heb ik ook rescue gebruikt. Paar druppels op een brokje voor me paard en zelf ook paar druppels op de tong moet dat. Merkte er weinig van dus heb na half uurtje nog eens gedaan. Uiteindelijk gingen de proeven heel goed, was ik minder zenuwachtig dan ik dacht dat ik zou zijn en me paardje heel mak en rustig. Kreeg wel lachbuien maar of dat nou echt van die rescue kwam.... verkapte zenuwen kan ook he hahaha

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:33

Pouskintje schreef:
ik heb bachbloesems voor katten.
Ik kon deze gewoon in de apotheek kopen.

Het heeft mijn katten wel geholpen. Ze zijn bang voor vreemde mannen en m'n ene kat begint haar terrein aftebakenen door op bepaalde plaatsen te plassen wanneer er veel een vreemde man in ons huis is (bv voor de douche te herstellen of zo)
terwijl die man bij ons thuis aan het werk was heb ik haar dat elek dag gegeven en sinds dien plaste ze niet meer in huis wanneer hij er was.

Bij welke apotheek heb je die dan gehaald?
En hoe geef jij het aan je katten? Ik doe druppels achter de oren.
Ik heb het idee dat het wel werkt, maar zeker weten doe ik het niet.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:54

bachbloesem moet je zeker innemen en niet achter zijn oren doen. Ik denk dat jij essentiele olie bedoelt maar die mag je nooit rechtstreeks op de huid doen tenzij verdund met een olieachtige draagolie zoals jojoba of amandelolie. Wel mag je het aan het halster doen of op een doek en in de stal hangen. Sommige olies mag je wel laten innemen.
Ik heb mijn paardje net verhuisd naar een nieuwe stal ze was er niet goed van ze draaide dol. Heb ondertussen al drie keer een 8 tal druppels Bachbloesem resque in een wortel (eerst een gatje in de wortel) gedaan en ze is nu super rustig.