Zo heeft ze lekker haar eten op staan eten en even naar buiten staan kijken door het raampje.
Maar toen miss Hysterica er weer uit zou gaan, haalt mijn buurvrouw die stang weg en Jaike rende achteruit.
Nu wisten we dat al van te voren, want naar mijn idee vindt ze het niet fijn om opgesloten te worden.
Maar is dit achteruit geren haar nog af te leren (ze is bijna 7) en hoe kan ik haar dat dan afleren??

Ze loopt er doodnormaal in, maar eruit..hoo maar. }> Als je haar losmaakt pompt ze zich al helemaal op en gaat half staan shaken (bang is ze niet hoor, zo bedoel ik het niet...). Gaat de stang erachter weg, dan wacht ze wel netjes tot ik zeg dat ze RUSTIG naar achter mag, maar dan is het ook echt bulder de bulder naar achter de klep af. Het gaat al wel iets beter en ik zorg altijd dat ik een zweepje bij me heb als we met haar met de trailer weggaan. Ik geef haar dan wat tikjes tegen haar kont aan, zodat ze iets weerstand achter heeft (truukje 'wessel' van de manege) en dat scheelt wel iets. Mijn oom dacht het een keer bedacht te hebben, een longeerlijn achetr haar kont langs en dan langzaam loslaten. Hij wilde niet naar me luisteren toen ik zei dat ie dat beter niet kon doen, dus hij had heerlijk zere handen toen Jurres er gewoon doorheen tankte. Neh neh neh neh neh. Zijn reactie: "STOMME K L O T E KNOL!!!!" En Ilona lachet in haar vuistje. maar wat je er precies tegen kunt doen Barb, geen idee, ik bedenk ook nog steeds wat. Als Jur samen met een ander paard in de trailer staat gaat het wel beter want dan heeft ze minder ruimte om naar achter te stieren.
Maar ja, ik moet dan ook perse heel snel van voren onder de borststang heen duiken als ze naar achter vliegt en dat is ook niet echt prettig, heb zo al eens een vinger beschadigd...
en een arm gebeukt. En mijn vader had de lijn niet goed vast haha...auauau.
Maar goed...als ze alleen staat en we zijn met de tweepaards, dan ga ik mooi via de zijkant meerennen van de trailer af.... Is veeel veiliger!
Succes met Jaike!