hoe paard wassen, met wat voor middel en welke periode?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

hoe paard wassen, met wat voor middel en welke periode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 18:08

hoe wassen jullie je paarden, met wat voor middel en welke periode?

ik wilde eigenlijk casper over 2 week wassen (na tentamenweek), want ik krijg hem met borstelen gewoon niet schoon. Is dit een goede periode? en wat voor middel kan ik het beste gebruiken. hier onder staat een foto, zodat jullie kunnen zien hoe vies hij is.. Verdrietig

de eigenaresse heeft deze shampoo; zal ik hem hiermee schoonkrijgen?:

Afbeelding

Afbeelding

Pally

Re: hoe paard wassen, met wat voor middel en welke periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:13

Een bepaalde periode is moeilijk te zeggen, het moet gewoon warm zijn.
En ik was mijn paarden altijd met baby shampoo, maar die zijn ook niet zo vies als die van jou.

Toen ik mijn paarden kocht was ik slim, ik kocht bruine paarden Clown Haha!

aInRoIuSk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:19

hoi
ik was mijn paard met gewoon mensen shampoo maakt volgens mij niet uit welke.
ook met antieklit maar das meer voor de staart en manen.
ik was haar alleen als het lekker weer is zodat je haar lekker droog kan stappen en anders word se siek.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:27

Als je het hele pard gaat wassen (dat je denk ik met de eigenaresse overlegt) dan zou ik zeker geen mensen shampo nemen dat haalt teveel van de natuurlijke vetlaag van de huid. Babyshampo of paardenshampo is prima.

Ik was mijn paard eigenlijk alleen als het ruim boven de 20 graden is. Het geeft niet zo dat ie vies is daar heeft hij geen last van .. ik zou even wachten tot het iets warmer is.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 18:29

Riant schreef:
Als je het hele pard gaat wassen (dat je denk ik met de eigenaresse overlegt) dan zou ik zeker geen mensen shampo nemen dat haalt teveel van de natuurlijke vetlaag van de huid. Babyshampo of paardenshampo is prima.

Ik was mijn paard eigenlijk alleen als het ruim boven de 20 graden is. Het geeft niet zo dat ie vies is daar heeft hij geen last van .. ik zou even wachten tot het iets warmer is.

ok, heeft hij er dan ook met het rijden geen last van, want je hoort altijd dat de gedeeltes onder het zadel en singel schoon moeten zijn..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:59

Heb net vanmiddag de mijne voor het eerst weer gewassen met de goedkoopste iedere dag shampoo die er te krijgen is.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:07

xxjollyxx schreef:
Riant schreef:

ok, heeft hij er dan ook met het rijden geen last van, want je hoort altijd dat de gedeeltes onder het zadel en singel schoon moeten zijn..

Maar bij de singel wel...en dat is die niet Knipoog

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:09

Ik was hem altijd met vloeibare groene zeep
Werkt echt perfect Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:15

ik heb een schimmel , en was haar elke week ! Vork want ik ga gewoon niet met een gele pony de ring in , maar ik was nu wel met warm water , de beentjes wel koud , maar de rest van haar lichaam warm !
ik heb echt een super shampoo , deze is speciaal voor paarden , en dan speciaal voor lichte paarden en extra vies! en hij is ook nog gebaseerd op paarden die vaak gewassen moeten worden , dus ook goed voor de vetlaag !

je kan het kopen op : www.paardendrogist.nl

het kost € 12,75 voor een literfles .

Shampoo en conditioner in één voor een grondige reiniging. Verwijdert geen natuurlijke oliën. Geeft glans en zachtheid en maakt het haar makkelijk doorkambaar.

Afbeelding

Deze is echt top !! OK dan! en mijn schimmel is altijd wit!!
daarna ga ik er altijd even overheen met equistar !

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:02

nickjuh schreef:
Ik was hem altijd met vloeibare groene zeep
Werkt echt perfect Haha!

Heej dat doe ik ook Haha! , dat werkt echt goed. Mijn pony is een hele lichte palomino en die wordt er heeel schoon van en mijn vorige witte pony ook, dus het werkt zeker perfect Haha!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:19

ik doe het altijd met baby shampoo Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 07:56

ik was mijn paard ook gewoon met de goedkoopste shampoo voor mensen (iedereen bij ons op de manege) zn manen en staart doe ik ook nog extra met creme spoeling Clown

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:43

Ik was haar voor de wedstrijden dus ook in de winter met warm water. Ik was met Mildeshampoo van de Kruitvat en haar benen met zilvershampoo van de kruitvat.

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:52

Ik heb ze gister ook weer voor het eerst gewassen Haha! Ik gebruik ook een milde shampoo of babyshampoo en voor de voetjes zilvershampoo. Groene zeep werkt idd ook heel goed Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:18

Ik gebruik altijd vloeibare groene zeep bij het wassen. Dat jeukt niet en tast de vetlaag ook niet zo aan als mensenshampoo.
Wassen doe ik wanneer het nodig is. Desnoods leg ik de paarden na het wassen een dekentje op.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:46

Denk dat jij beste vloeibare groene zeep kan gebruiken zilvershampoo kan wel maar dat doe ik alleen bij witte paarden omdat mensenshampoo niet goed is voor paarden. En witte paarden krijg je toch wat moeilijker schoon. Beste kun je doen als het goed warm is en de zon schijnt en er waait geen koude wind. Die van jou heeft een aardige vacht dus droogt niet snel en als hij dan in de wind staat krijgt hij het misschien koud. Na het wassen gewoon met veel handdoeken afdrogen en een eindje met hem gaan wandelen in de zon zodat hij in beweging blijft en het dus niet koud krijgt. Als je hem een deken om wil doen zou ik zorgen dat je een stuk of 3 wollendekens hebt die nemen goed vocht op die zuigen een beetje de nattigheid uit je paard.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:50

Ik was mijn pony's gewoon voor de wedstrijd of het nu koud of warm is, maar als het koud is moet je ze wel met warm water wassen en een deken op laten liggen tijdens het wassen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:17

ik was mijn paard met teershampoo. Nu is het nog wat te koud om m helemaal te wassen. heb van de week wel zijn staart gewassen. Zomers was ik m als ie vies is of als ie weer last heeft van zomereczeem .