pony op de boot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

pony op de boot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 18:02

Hallo,
Ik had een vraagje, ik ga 22 april met mijn pony meedoen aan het Texelweekend Tong uitsteken Maar ik vroeg me af of pony's het eigenlijk eng vonden om op de boot te gaan en hoe ze reageren aan boord.
Ik ben zelf ook nog nooit met de boot naar Texel geweest, laat staan met pony en al!
Maar mag je bij je paard blijven, of kan dat niet??
Hoop dat er hier iemand is die me kan helpen.
Excuses als het niet helemaal op de goeie plek staat, maar ik wist ook niet echt waar ik het anders moest plaatsen Bloos

Carola_de_W

Re: pony op de boot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:06

Als de jonge paarden bij ons vroeger naar het land gingen, moesten ze het water oversteken met de pont. Heel eng want er zaten geen relingen op. Maar de meeste paarden vonden het geen probleem.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:20

Moeten ze los op de boot staan? Nee toch? Cool Als ze gewoon in een trailer staan is er eigenlijk niks loos. Als ze er wel echt los op moeten dan weet ik het niet... Gewoon er maar bij blijven. Je bent volgens mij in drie kwartier op Texel.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:48

femskie schreef:
Moeten ze los op de boot staan? Nee toch? Cool Als ze gewoon in een trailer staan is er eigenlijk niks loos. Als ze er wel echt los op moeten dan weet ik het niet... Gewoon er maar bij blijven. Je bent volgens mij in drie kwartier op Texel.

Nee op de boot naar Texel mogen ze niet eens los staan!
Ze staan gewoon in het onder dek bij de rest van de auto's,
dus de paard moeten in de trailer blijven staan.
De boot tocht duurt ongeveer 15 min.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:55

Ik woon op Texel en ben al diverse keren met m'n paard op de boot geweest. Dat is tot nu toe altijd prima gegaan.

Je paard staat gewoon in de trailer (mag er niet uit). Wel kan je het deurtje open doen om erbij te gaan zitten.

Het is een erg grote boot die amper schommelt of wat dan ook, dus je merkt er weinig van. Wel staan er vrachtwagens om de trailer heen, dus daar kan je paard wat bang van worden (als ie dat niet gewend is of het gewoon eng vind), maar van het varen zelf merken ze niet zo heel veel.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:52

haha!! Haha!

Het leek me ook al heel stug dat de paarden los op de boot moesten! Iets van dertig jaar geleden was dat nog wel zo.. Toen nam mijn moeder haar pony wel mee naar Ameland en die moest los op de boot, dat was een speciale veeboot.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 21:06

Heel erg bedankt voor jullie reacties, gelukkig dat het niet zo heel erg schommelt enzo! Was al bang voor een zeeziek paard Clown
Ben wel een beetje gerustgesteld Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 22:15

Ik ben zelf 2 jaar terug met mijn paard naar Texel op vakantie geweest. Ik was me idd ook druk aan het maken over de bootreis (als ik me niet vergis heb ik daar ook een topic over geopend Haha!).

Je mag gewoon bij je paard blijven, mijn paard vond het allesbehalve leuk. Ze bleef gewoon staan en was heel braaf, maar je zag aan haar dat ze het niet leuk vond. Is natuurlijk ook te begrijpen, het is donker daar, het ruikt raar en de motoren van de boot maken een raar geluid en dan ben je ook nog eens op het water en schommel je dus een beetje.
Maar ze heeft eigenlijk helemaal geen stap verkeerd gezet Lovers .

Tip: als je toch op Texel bent, ga dan ook buitenrijden daar. Is echt prachtig! Ik denk echt nog zo vaak terug aan de ritten van mij en mijn paard. Dan gingen ik en een vriendin 's avonds op het strand rijden en kwamen we door de duinen terug als de zon onder ging.. práchtig!

Dus maak je niet druk over de bootreis, die zal vast wel goed verlopen! OK dan!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:12

Ik heb zelf geen ervarig met een paard op een boot.

Ik kende wel een meisje die met haar paard altijd naar de ruitersportzaak reed. Om dekens enz te kopen. Ze had een paard mt een niet standaard maat. Om bij de ruitersportzaak te komen moest ze ook met een pondje. Ze reed gewoon onder het zadel met het paard de pond op (was een fjord). Die zijn vrij rustig.

Zelf lijkt het me voor een paard best wel eng zo op een boot. In de trailer staan (meeste paarden worden onrustig tijdens het stilstaan). Vind het ook zo ruiken maar motors en auto's op de boot. En dan nog eens al die hoge vrachtwagens en auto's om hem heen. Kan me voorstellend at het best wel eng is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:39

Daar merken ze niets van.
Mijn ouders gaan al 20 jaar naar Texel met de paarden voor een menwedstrijd, nooit problemen gehad. Ze staan stil, zien niets raars en op de snelweg heb je meer herrie en hobbels dan op de boot.

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:39

Ik ben v0rige zomer met m'n pony naar Texel op vakantie geweest en mijn pony vond best wel eng op de boot omdat er steeds een auto alarm af ging. Ze trapte ook de hele tijd tegen de wand van de trailer aan maar dat ligt er denk ik aan dat m'n pony geen geduld heeft en uit de trailer wou Bloos

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:08

Bedankt voor de tip Tinne.
Het lijkt me echt super om over het strand te gaan *LOL*

En ik ben HELEAAL gerust gesteld!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:22

Kareltje1 schreef:
Als de jonge paarden bij ons vroeger naar het land gingen, moesten ze het water oversteken met de pont. Heel eng want er zaten geen relingen op. Maar de meeste paarden vonden het geen probleem.

Wow!

wow...

of stel ik met het verkeerd voor???

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:30

visje schreef:
Kareltje1 schreef:

Wow!

wow...

of stel ik met het verkeerd voor???

Dacht ik eerst ook maar als ik naar buiten ga met mn paard kan ik kiezen om over 2 bruggetjes te gaan om een beek over te komen.
Hij vertikt t om over het houten bruggetje met railing te gaan.
Maar gaat zonder problemen over een betonnen bruggetje zonder railing.......