Happy Mouth bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Happy Mouth bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 18:01

Wie heeft er ervaring met een happy mouth bit? is het echt waar dat je paard het sneller aanneemt en wat zijn de voor- en nadelen ervan?

En gaat het kunststof niet snel kapot?

marina

Re: Happy Mouth bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:05

Ik rij mijn paard altijd met een happy mouth. Ik ben begonnen met een ongebroken trens en nu heb ik een enkelgebroken trens.
Ik vind het een heerlijk bitje!
Hij kauwt er een hoop op, maar het bit ziet er nog helemaal gaaf uit.
Ik weet niet of hij het sneller aanneemt als ene ander bit, maar ik vind het zelf een fijner idee, ipv een stuk metaal in zn mond Lachen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:07

mijn pony reageerde er niet zo super op.
op dat bit 'kwijlde' ze evenveel als het het kk dubbelgebroken.
bit was wel na een jaartje 'op'

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:16

Mijn merrie rij ik met een stang van happy mouth.
Dit bit heeft een appelsmaakje en mijn merrie loopt er beter op als op een metalen.
Als je het bit op de juiste manier in de mond hangt zal je paard hem ook niet zo snel kapot kunnen kauwen.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 18:19

Ik rij nu met een dubbelgebroken watertrensje. Zou ik dan over kunnen gaan op een enkelgebroken happy mouth bit? Klinkt misschien een beetje dom, maar de reden dat ik een happy mouth wil is dat ik kunststof of ubber veel vriendelijker vind dan metaal.

edit: ik zie nu dat ie er is in dubbelgebroken, dus dat lijkt me dan weer beter.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:40

Ik heb een dubbel gebroken appelbitje. Die van divoza, met zo'n rolletje in het midden ipv een schakel.
Ik had mijn paardje eerst op een rvs dubbel gebroken, maar hij was erg rommelig met z'n hoofd zegmaar. Met deze gaat het echt beter.
Ik vind het ook altijd zo sneu om een koud bit in die mond te duwen, en de happy mouths hoef je ook niet op te warmen. Verder zullen ze niet zo schuren als rubber, als je paard niet genoeg schuimt, omdat het plastic gewoon hard is.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:47

Een merrie van mij heb ik er vroeger mee gereden, nu niet meer, want ik heb de merrie niet meer Haha! . Zij reageerde er erg fijn op. Met een metalen bit had ze een veel onrustigere aanleunig.
Maar bij m'n ruin heb ik dat bit ook geprobeerd, en die liep er voor geen meter op. Bij hem heb ik een dubbel gebroken K&K bit, en daar loopt hij weer geweldig op.

Gewoon proberen dus, bij elk paard is het anders. Misschien kan je dat bit van iemand lenen of tweedehands kopen om te kijken of het werkt?