Beauty ineens zo mager... hoe kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Beauty ineens zo mager... hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 16:30

Vandaag weer gereden met Beauty (ook vliegles gehad, en nu last van mijn arm Verdrietig ben nl. op de weg gevallen)... maargoed daar ging het niet over.

Ben er al een tijdje ff niet meer geweest omdat ik zo weinig tijd had. Maar een ander meidje rijd er ook sinds kort en mijn zus rijd soms.
Maar het is dus eigelijk mijn zus dr verzorgpony.

Beauty krijgt nog steeds hetzelfde te eten als eerst (misschien nog wel meer nu er nog iemand bij is).
Vroeg net al aan haar op msn of haar niks opgevallen was en vroeg wat zij hem altijd gaf... dat was dus : hooi, brok en soms wat brood van hun, en dan staat hij ook nog is altijd op de wei.

Je kon nu zo zijn ribben zien en het stak er echt uit.....

Wat denken jullie ?

Liefs sun

Zilly

Re: Beauty ineens zo mager... hoe kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:50

Wordt ze op tijd ontwormt? Misschien heeft ze last van wormen, daar vallen paarden ook erg van af...

Succes!!!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:03

Ik zou haar inderdaad maar eens ontwormen met een goed middel wat alle soorten bestrijd, het klinkt namelijk als een wormeninfectie.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:05

Ik dacht ook meteen aan wormen..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:09

Spetterlover schreef:
Ik dacht ook meteen aan wormen..

yep mee too !! dus ik zou maar eens zo'n uitgebreide kuur geven en dan een paar dagen de ontlasting in de gaten houden..

blackpearl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:30

Heeey iemand, misschien pakt je pony vast op de bak (het is dus een luchtzuiger) dan zuigt hij zijn hele maag vol met lucht en wil hij dus niet meer eten omdat zijn maag vol zit. Je kunt het wel horen als hij zich bijv op de rand van de stal zijn tanden zet en dan keihard lucht naar binnen zuigt zeg maar. Of het zijn gewoon wormen dat kanhet ook zijn.
Aan het luchtzuigen kan een paard geopereerd worden, maar dat kost heel veel volgens mij.
Mzzl en veel geluk ermee

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:14

idd wormen kan het zijn, of heeft je paard misschien stress ergens door? daar kan een paard ook mager van worden..
veel succes iig Knipoog

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:25

blackpearl89 schreef:
Heeey iemand, misschien pakt je pony vast op de bak (het is dus een luchtzuiger) dan zuigt hij zijn hele maag vol met lucht en wil hij dus niet meer eten omdat zijn maag vol zit. Je kunt het wel horen als hij zich bijv op de rand van de stal zijn tanden zet en dan keihard lucht naar binnen zuigt zeg maar. Of het zijn gewoon wormen dat kanhet ook zijn.
Aan het luchtzuigen kan een paard geopereerd worden, maar dat kost heel veel volgens mij.
Mzzl en veel geluk ermee

Pardon??
Over opereren van een luchtzuiger zijn al veel discussies gaande dus dar laat ik me hier niet over uit, maar dat een luchtzuiger slecht eet omdat zn maag vol zit met lucht is voor mij nieuw hoor. Mijn flink luchtzuigende merrie laat nog geen korreltje van dr eten staan en dat heeft ze ook nooit gedaan.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:29

Misschien kan je haar een vitaminespuit geven. Als opkikker na de winter.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:31

volgens mij worden ze erg dun als ze lintworm hebben

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:36

Controleer haar nieren en leverwerking eens, laat haar gebit nakijken en ook even een kuur geven. Maar wat ik nog niet snap? als je paard ineens zo mager is dat de ribben eruit steken moet dit toch al eerder opgevallen zijn?!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:36

stress???? daar heeft mijn pony nu last van

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:54

eet ze wel gewoon al haar eten op of laat ze het liggen?

en idd het eerste waar ik aan dacht is wormen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:01

Kun je geen link leggen met het bokken? Kende een meisje waarvan de waterbak in de stal het niet deed en waar ze niet op lette en deze pony werd ook mager en nieren waren verdroogd en elke keer als ze been gaf, dan reageerde dat paard met een boksessie.

Het kan heel veel oorzaken hebben, maar k zou er een DA bijhalen...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 19:23

Bedankt voor de antwoorden! Ik dacht ook wel aan wormen maar ja ik wist het niet zeker....

Ik heb net aan mijn zus gevragen of de eigenaar Beauty ooit ontwormt, maar ze dacht van niet...

Beauty eet wel gewoon goed!

Maar doordat ik er af viel kwam niet door het bokken, dat deed hij nl. niet...
Was aan het draven langs de weg, in een keer gaat hij stil staan (doordat hij schrok), en de beugels waren ook een klein beetje te lang waardoor mijn voeten er eigelijk meteen uitgleden (mijn eigen domme fout dat weet ik).
En ja, toen hing ik eigelijk al zowat en dacht dat ik nog wel terug kon komen in het zadel maar toen draaide hij zich nog om waardoor ik dus op de weg kwam en me arm hard op de weg knalde....

Maar ik zal dit zo even laten lezen aan mijn zus!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 19:29

Hermesdeux schreef:
Controleer haar nieren en leverwerking eens, laat haar gebit nakijken en ook even een kuur geven. Maar wat ik nog niet snap? als je paard ineens zo mager is dat de ribben eruit steken moet dit toch al eerder opgevallen zijn?!

Nou het dat andere meidje al wel opgevallen dat hij wat magerder werd maarja omdat ik er ff niet meer ben geweest heb ik dit niet gezien.
Ik schrok er alleen wel van toen ik dit vandaag zag, ik zei gelijk al van : wat is hij ineens mager..

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:46

Inderdaad, een keer zorgen dat ze een wormenkuur krijgt. Met mijn verzorgpony precies hetzelfde verhaal. Ze word ook steeds magerder. Ik had het tegen de eigenaresse verteld, en die zei dat ze het wel kon hebben omdat iedereen haar te dik vond. Naja.. Ik weet niet wie iedereen is, maar ze had al niet veel vet. Ik denk ook bij haar aan wormen..