Zou dit kunnen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

none

Zou dit kunnen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 16:11

Ik ga in de zomervakantie met een vriendin van me bij haar lesgever een weekje logeren tussen de paarden. Nou vroeg ze of ik mijn (verzorg)paard mee wilde nemen. Het lijkt me echt super leuk en het mag van die mensen ook wel. Ze zeggen dat dat makkelijk moet kunnen, maar die vinden eigenlijk dat alles kan (dat ik wedstrijden moet starten en buitenritten moet rijden wat echt niet kan, daar is hij veel en veels te schrikkerig en bang voor)
Eigenlijk heb ik er zelf niet zo veel vertrouwen in dat dit goed gaat. Ik zou al neit weten of hij makkelijk de trailer ingaat maar dat kan ik natuurlijk oefenen. Het is een paard van dan 17 jaar en is het dan erg om hem een week van zijn oude vertrouwde plek weg te trekken? Hij is vroeger ook wel weggeweest enzo, en is er ook veel mee gedaan. Maar hij is nu al super onrustig als een stalgenootje weg gaat, laat staan als hij een week helemaal ergens anders is.
Zou het erg zijn? Of gaat dit wel lukken? (weet niet of je daar over kan oordelen als je het paard niet kent)

Oscar
Forumcoördinator

Re: Zou dit kunnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:10

Moeilijk om er iets over te zeggen als je het paard niet kent, maar ik denk dat het wel kan Knipoog
De meeste paarden wennen snel op een andere plaats.
Het is ook niet te vergelijken met je paard in z'n vertrouwde omgeving laten staan en dan zijn vriendje weghalen.
In dit geval is het de omgekeerde wereld, jouw paard gaat weg en dat maakt het voor de meeste paarden gevoelsmatig al heel anders Knipoog
Het laden en rijden met de trailer kun je oefenen.

Ik denk dat als je jezelf niet te druk maakt en vertrouwen hebt in je paard, dat het dan allemaal wel goed komt Knipoog

Bitterbal

Re: Zou dit kunnen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:44

Heej,
Ik denk wel dat het heel goed kan (ik ken natuurlijk het paardje zelf niet) maar ik ben een paar weekjes terug ook met mijn haflinger van 18 een weekje naar mn nicht in groningen geweest.... helaas merk ik nu wel dat ze mn nicht haar haflinger mist, maar in die week zelf had ze het onwijs naar dr zin enzo.. ik denk dat je het gewoon moet proberen....