de kosten liggen inderdaad rond de 150 euro, maar daar komen wel eventuele kosten bij voor de antibiotica. beste tijd is in het voorjaar of najaar, dit ivm vliegen e.d. nazorg heb je er wel aan; afspuiten (ik dacht 3 maal daags) en een aantal keer per dag stappen (dit is voor het afdrijven van vocht, die ontstaat door de castratie...wondvocht). het vocht gaat namelijk zakken naar het diepste punt en door te stappen/beweging wordt het vocht weer afgedreven. veel paarden worden direct na castratie op het land gegooit. ikzelf heb dit niet gedaan omdat ik bang was dat mijn paard rare sprongen ging maken waardoor de wond weer open zou kunnen springen, maar als jouw paard rustig blijft en lekker gaat eten is het geen punt. vraag anders even aan je dierenarts wat hij of zij verstandig vind. het duurt wel enige maanden eer het hengst-gevoel eruit is. de hormonen zijn hiervan de oorzaak en die gaan zoals ik al zei binnen enkele maanden eruit (is per paard verschillend) ik hoop dat je hier wat aan hebt, zoniet kun je altijd even je dierenarts om volledige info vragen.