Koker etc schoonmaken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Koker etc schoonmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 13:34

Hoe maken jullie het hele zaakje daaronder schoon? Het is bij mijn paard echt nodig, maar hij heeft echt een ....hekel aan water en olie lijkt me geen goede oplossing. En hoe krijg ik het beste die velletjes d'r vanaf?

nadine1

Re: Koker etc schoonmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:54

Mijn paardje vind het ook geen pretje... Ik maak het gewoon schoon met lauw water.. en desinfecterende zeep (bijv. betadine) Je moet wel zorgen dat al het zeep weg is.. anders gaat het alleen maar meer jeuken...

suc-6

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:55

Raar maar waar. Ik heb mijn pony m.b.v. clickertraining hierop getraind.

Met de approach and retreat ofwel aanraak en terugtrekmethode. Even er mee bezig (de eerste keren maar een paar seconden!), als hij het toeliet iets lekkers geven, dan weer even (1 a 2 minuten) iets anders doen, benen poetsen ofzo. Dan weer bezig met zijn koker, snoepje geven, iets anders poetsen enz. Het schoonmaken van de koker steeds langer doen. Heeft wel veel sessies geduurd, maar uiteindelijk vond hij het helemaal oke.

Ik maakte de boel schoon met lauw water, betadineshampoo (advies dierenarts) en een zachte spons. Olie zoals hier veel geadviseerd wordt of babydoekjes zijn af te raden als ze (zoals meestal) sterk geparfumeerd zijn.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:59

Hier is laatst ook al een heel topic over geweest Lachen ALs je even zoekt dan vind je heel veel verschillende manieren.

Ik heb eigenlijk altijd "geleerd" dat je het ook beter niet met olie en babydoekjes kan doen. Gewoon met lauwwater en als het nodig is met betadine shampoo (ook liever niet)

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:36

Met lauwwarm water en een sponsje. Werkt bij mij goed en als ik het met water en een sponsje goed bij hou zijn 'soppies' overbodig. Als je betadineshampoo oid. gebruikt moet je wel goed opletten dat je alle 'shampooresten' goed verwijdert want daar willen ze nog wel 'ns jeuk van krijgen.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:29

de pony van mijn zus accepteerd het echt niet als je daar komt , hij slaat het licht uit je ogen ! dus de dierenarts erbij , prikje ,hij valt bijna in slaap en toen ging de dierenarts het notabene schoonmaken! maar zij ging ook er helemaal ‘in’ zegmaar met haar hand en daar haalde ze paarse Misselijk korsten vandaan , het was dus al ontstoken !!! maar ze deed het met babyshampoo *LOL*

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 23:40

die van mij stelt het ook niet erg op prijs dus sedalin erin Slapen en dan met excalibur (speciaal voor de koker)en lauw water goed schoon maken Haha!

Het is eerlijk gezegd ook niet mijn favo klusje Vork

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:21

Waar koop je dat excalibur?

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:30

bij de paarden drogist ( www.paardendrogist.nl) is echt heel erg fijn er is bijna niets te verkrijgen om het klusje paardvriendelijk te klaren Knipoog