Paardentandarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appie

Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 11:04

Ik ben benieuwd naar wat jullie gemiddeld betalen voor een paardentandarts?
Aangezien onze rekening dit jaar weer een stuk duurder is uitgevallen dan vorig jaar Knipoog .

PartoutZ

Re: Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:11

Voor controle alleen nog geen 30euro dacht ik..

corland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:13

hij is laatst nog bij ons geweest en hij heeft bij 3 paarden alleen de haakjes geveild, daar hoevden we niet voor te betalen. er waren 2 die moesten een hele behandeling en dat was dan 50 euro per paard.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:17

Voor een controle alleen was ik volgens mij niks kwijt.
Maar de keren dat hij kwam, hadden mijn paarden altijd haken. Was volgens mij per paard iets van 50 euro kwijt.

Toen ik nog ergens anders stond kon de hoefsmid het doen. Toen betaalde ik daar geloof ik maar 20 euro voor.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:20

ik meende dat delaatste keer het 42 euro was met voorrijdkosten. en toen heeft hij geveild en een kiesje getrokken

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:59

Ik laat mijn paard 1x per jaar door de paardentandarts bij mijn dierenkliniek behandelen. Ik ben hier altijd 50 euro voor kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:39

Vorige jaar is de Tandenfee (www.tandenfee.nl) hier geweest. Bij Spike is er toen één wolfskies getrokken en hebben Spike en Tess beide een controle gehad. Een controle is gratis, en in totaal betaalde ik 15 euro. Valt dus heel erg mee!!!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:28

Bedankt voor de reacties! Het is bij velen ook aardig prijzig.

Yaar schreef:
Vorige jaar is de Tandenfee (www.tandenfee.nl) hier geweest. Bij Spike is er toen één wolfskies getrokken en hebben Spike en Tess beide een controle gehad. Een controle is gratis, en in totaal betaalde ik 15 euro. Valt dus heel erg mee!!!

Van de Tandenfee heb ik ook weleens wat gehoord. De prijzen vallen me erg mee.
Wie heeft er nog meer ervaring met de Tandenfee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:39

Ik laat het doen door een tandarts hier in de buurt. Hij doet het erg goed en rustig en heeft echt verstand van zaken. Ik vertrouw niet iedere tandarts met het gebit van mijn paard.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:18

ik betaal voor vijlen €45,-

laatst moesten er 3 melktanden verwijderd worden(nieuwe zaten er al)
en dat kosste me €5,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:32

Appie schreef:

Yaar schreef:

Ik heb haar ook en ze bevalt mij prima!
Ze is erg rustig en neemt de tijd.
Wat ik kwijt was weet ik niet meer precies.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:43

Ik heb ook de tandenfee laten komen een maand geleden. (Sta bij NienkeKara op stal). Ik was niets kwijt, omdat controle idd gratis is. Voor de anderen was het totaal 70 euro, voor 4 paarden. Echt weinig dus. Het zijn kleine bedragen, 10 a 15 euro per handeling die ze moet doen (vijlen, wolfstandje trekken).
Ze ging echt super met de paarden om, heel rustig, vertelt uitgebreid wat ze gaat doen etc.
Ik was bang dat die van mij, laat zich niet graag in de mond kijken, wel verdoofd zou moeten worden en dat mag zij niet omdat ze geen veearts is, maar ze is zo relaxed dat het allemaal prima ging. Aanrader dus.

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:10

Ik was ong 90 euro kwijt voor een controle en het electrisch bijveilen van de kiezen en snijtanden, de sedatie was hierbij gerekend. Ik moest daarnaast nog voor-rij kosten betalen. Alleen een controle is een stuk minder duur!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:54

Tandenfee is laatst ook bij ons geweest..
Controle gratis.. En vijlen 35 euro..
Wolfskiesje trekken bij paard stalgenootje en doppen verwijderen zou 20 euro kosten.
Doppen verwijderen was 5 euro.
Ik vind het dus niet echt in verhouding.. en schrok dan ook wel een beetje van die 35 euro voor het vijlen.

Verder is ze wel geduldig en heeft me ook wel laten voelen wat ze weg ging halen. Vork

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:41

3 maand geleden ong. is er ook een tandarts bij ons geweest. ik moest voor de behandeling(hij heeft alleen gevijlt) €50 betalen en de voorrijkosten waren €20 ma die heb ik met nog iemand gedeelt, want haar paard werd ook gedaan.
Dus eigenlijk was die kerel best duur als ik die prijzen van jullie zie.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:19

Appie schreef:

tja, maar dat ligt er ook maar net aan wat er moet gebeuren, het meest ben je vaak nog kwijt aan de voorrijkosten denk ik Ja

wij waren voor my way ook zo rond de 70 euro kwijt geloof ik, voor vijlen, tandsteen verwijderen en iets bijslijpen aan een tand die er niet uitziet Tong uitsteken
maar hij is een flinke tijd bezig geweest!

en je moet er rekening mee houden dat ie niet zo vaak hoeft te komen als een hoefsmid o.i.d.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:54

Appie schreef:

De tandenfee komt ook bij mijn paard. Ik ben zeer tevreden over haar, ze is heel rustig, doet haar werk goed èn ze is niet duur. Binnenkort zal ik weer een afspraak maken voor de jaarlijkse controle.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 17:28

Ik was heel wat meer kwijt. Zeker 100 euries per paard.

Bij Nic was het flink veilen geblazen en bij Joem zijn 2 wolfskiesjes getrokken. Hij is in totaal 2 uur bezig geweest of zo.

Heel zorgvuldig en secuur bezig geweest, maar als ik die prijzen hier lees dan vraag ik me af waarom het bij onze paarden dan zoveel duurder was.

Ik heb trouwens gewoon onze DA laten komen die dus ook kundig is in tandarts spelen Haha!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:12

geen id maar ik weet wel dat die van ons t niet best doet! mijn pony heeft niet veel verdoving nodig had ik nog zo gezegd tegen de DA maar nee ik kom haar zo omduwen! en bloeden dat arme beest! heb bijna een week niet kunnen rijden zo'n last had ze ervan!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 18:16

Bij mij is de tandarts vandaag geweest. Ik moest 80 euro betalen hij had een wolfstand die getrokken is onder verdoving en dan zijn tanden bij gevijld. Hij is er wel een dik uur aan bezig geweest.