sttische schok van zweetmes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poniee

sttische schok van zweetmes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 09:29

Hallo allemaal, Haha!

als ik mijn zwarte shet borstel met een zweetmes( erg in de rui) komt er op een of andere manier een elektrische lading...als ik haar dan aai op dr hoofd krijgen wel allebei een schok!!

Ik hou rekening met de kleding die ik draag, weet iemand hoe ik dit kan voorkomen want erg lekker borstelen is het niet Cool

gr. Gerry
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-03-05 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

xx_Merle

Re: Schok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:37

k denk dat het door het zweetmes komt.. dusja dan kan je er niks aan doen he .. ander zweetmes kope Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:53

Gewoon schoenen kopen met geleidende zolen (ESD-veilige schoenen). Kun je bij de Boerenbond of Welkoop kopen, kompleet met stalen neus en zo, dus accoord voor de ARBO Haha!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:52

ALs je een ijzeren zweetmes hebt, klopt het dat je elektrische schokken veroorzaakt.

Doordat je veel over de haren heen vrijft, komt er een elektrische lading. als je haar dan na het poetsen aanraakt wil die lading weg, door het eerste wat het aanraakt. zo krijg je dus een sschok...

Neem een rubberen zweetmes, of zoek iets anders waarmee je haar goed kan borstelen want dit is voor jullie allebei niet prettig.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:57

Je kunt ook een poetsblok gebruiken (zo'n soort steenachtig iets), werkt bij mij ook geweldig om de haren weg te halen...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:18

DE vacht vochtig maken met bv een plantenspuit of een vochtige spons voorkomt statische electriciteit. Schoenen of laarzen met rubberen zolen zijn slecht, leren zolen zijn beter. Ook fleece truien kun je beter niet aandoen.