Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Huisvrouw schreef:Ik zou niet bij gaan voeren. Heeft hij niet gewoon last van al het gras wat hij eet? Vaak worden ze 's winters wat fitter omdat het kouder is en dan gaan ze springen/bokken/rennen om zichzelf warm te houden.
Het kan ook zijn dat je paard wat fitter wordt van wat extra mineralen ofzo .....ik weet niet of hij veel zweet 's zomers?
(is nu wel weer over hoor!) femskie schreef:Ik ken dat wel: Amber is zomers ook best sloom. En ze zweet ook heel erg Door dat zweten gaan bepaalde mineralen verloren voor het lichaam. Die kun je aanvullen met , naar ik heb gehoord, een lepeltje zout door het voer. Stond ook ooit eens iets over in de Bit, hoeveelheid e.d.
Maar je hebt bijvoorbeeld ook Electrolyten-mix van Pavo die de mineralen die met zweten vervliegen weer aanvult.
Kijk maar eens op de Divoza-site of Paardendrogist-site bij supplementen.
Misschien heeft jouw paard er wat aan. Ik heb het niet geprobeerd want tegen de tijd dat ik zoiets nodig dacht te gaan vinden kreeg ze een peesblessure....(is nu wel weer over hoor!)