Sloom in de zomer...iets bijvoeren of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Sloom in de zomer...iets bijvoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:47

In de winter heeft mijn paardje altijd van die rare buien, hij schrikt overal van en na 10 minuten galopperen wordt ie eindelijk wel eens rustiger (gelukkig gaat het niet iedere dag zo hoor maar toch wel een aantal x ind e maand)

Maar in de zomer is hij dus echt haast niet vooruit te krijgen, zelfs in de wei is ie dan super sloom!! (hebben wel meer paarden, amar bij die van mij is het echt erg)

denk je dat ik um misschien bij zou moeten voeren in de zomer?? zo ja, wat dan??

Huisvrouw

Re: Sloom in de zomer...iets bijvoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:50

Ik zou niet bij gaan voeren. Heeft hij niet gewoon last van al het gras wat hij eet? Vaak worden ze 's winters wat fitter omdat het kouder is en dan gaan ze springen/bokken/rennen om zichzelf warm te houden.
Het kan ook zijn dat je paard wat fitter wordt van wat extra mineralen ofzo .....ik weet niet of hij veel zweet 's zomers?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 18:04

Huisvrouw schreef:
Ik zou niet bij gaan voeren. Heeft hij niet gewoon last van al het gras wat hij eet? Vaak worden ze 's winters wat fitter omdat het kouder is en dan gaan ze springen/bokken/rennen om zichzelf warm te houden.
Het kan ook zijn dat je paard wat fitter wordt van wat extra mineralen ofzo .....ik weet niet of hij veel zweet 's zomers?

Ja hij zweet sowiezo al veel, in de winter ook, na 10 minuten al!! In de zomer is het dus al helemaal erg,,,

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:17

Waarschijnlijk is het gewoon de tijd van het jaar en de warmte die erbij hoort. Daar word ik zelf ook altijd murrig van Clown

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:04

Ik ken dat wel: Amber is zomers ook best sloom. En ze zweet ook heel erg Door dat zweten gaan bepaalde mineralen verloren voor het lichaam. Die kun je aanvullen met , naar ik heb gehoord, een lepeltje zout door het voer. Stond ook ooit eens iets over in de Bit, hoeveelheid e.d.
Maar je hebt bijvoorbeeld ook Electrolyten-mix van Pavo die de mineralen die met zweten vervliegen weer aanvult.

Kijk maar eens op de Divoza-site of Paardendrogist-site bij supplementen.

Misschien heeft jouw paard er wat aan. Ik heb het niet geprobeerd want tegen de tijd dat ik zoiets nodig dacht te gaan vinden kreeg ze een peesblessure.... Cool (is nu wel weer over hoor!)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 01:04

Okee thnx in ieder geval voor de tip!!

Maargoed dat de blessure alweer over is!!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 07:13

Ik ga het wel doen. Maar mijn pony zweet nooit. Ook werk is een uur hard met hem, zweet kan je vergeten

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:03

femskie schreef:
Ik ken dat wel: Amber is zomers ook best sloom. En ze zweet ook heel erg Door dat zweten gaan bepaalde mineralen verloren voor het lichaam. Die kun je aanvullen met , naar ik heb gehoord, een lepeltje zout door het voer. Stond ook ooit eens iets over in de Bit, hoeveelheid e.d.
Maar je hebt bijvoorbeeld ook Electrolyten-mix van Pavo die de mineralen die met zweten vervliegen weer aanvult.

Kijk maar eens op de Divoza-site of Paardendrogist-site bij supplementen.

Misschien heeft jouw paard er wat aan. Ik heb het niet geprobeerd want tegen de tijd dat ik zoiets nodig dacht te gaan vinden kreeg ze een peesblessure.... Cool (is nu wel weer over hoor!)

Dit is inderdaad wat ik bijvoer wanneer het een warme dag is geweest na veel zweten of rijden in de zomer. Je kan het proberen, misschien werkt het.