Wie heeft er wel eens een Döbert op maat laten maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Wie heeft er wel eens een Döbert op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:22

Ik dus wel maar inmiddels ben ik ruim een half jaar verder en ik heb sinds kort het hoofdstel wel maar niet passend. Op de aanpassing zit ik nu ook alweer langere tijd te wachten (maand of twee). Ik begin er langzaamaan een beetje moedeloos van te worden.

Ik weet ook niet of het nu aan de winkel ligt of aan meneer Döbert zelf.

Ik ben wel heel benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn. Moest je lang wachten en was het meteen goed passend?

Mijn geduld is groot maar ik ben het nu echt zat aan het worden.

Margreet

Re: Wie heeft er wel eens een Döbert op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:46

Ik heb er recent eentje op maat laten maken en dat is prima gegaan, duurde ongeveer 2 maanden.
Alleen van de aansnoerneusriem was het riempje voor onderlangs te kort, maar dat was geen fout van Döbert maar van de winkel en het is netjes en snel opgelost.
Verder zijn de neus- en de frontriem (de onderdelen waar het vooral om ging) prima op maat zoals het bedoeld was.

Bij jou duurt het wel erg lang zeg! Daar mag je de winkel best op aanspreken hoor, dat duurt gewoon te lang. Kan wel zijn dat zij zeggen dat het aan Döbert ligt, maar daar heb jij geen boodschap aan natuurlijk, je doet zaken met die winkel, niet met Döbert.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:56

Ik heb ook een Dobert....sjee wat heb ik daar lang op moeten wachten zeg!
3/4 maanden zoiets...het was wel gewoon een hoofdstel uit d ewinkel...alleen ik wilde een andere frontriem en andere teugels dus dat duurde weer super lang!!

Hier 2 foto's van mijn hoofdstel...1 is wel met mijn telefoon gemaakt dus die is niet echt van super kwaliteit

Afbeelding

Afbeelding

Frontriem valt wel erg op Haha! krijg k op wedstrijden ook altijd te horen Tong uitsteken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:12

Dat is ook toevallig want het riempje voor onderlangs van de aansnoerneusriem is bij mij ook te kort, zelfs bijna 20 cm. Volgens de winkel was dit een fout van Döbert en op dat deel van het hoofdstel ben ik nu dus al ruim twee maanden aan het wachten. Het hoofdstel zelf heb ik in juni vorig jaar besteld en begin dit jaar pas gekregen.

Hoe lang heb jij op dat riempje gewacht Margreet en hoe is dat opgelost?

Ik krijg inderdaad steeds meer het idee dat het toch deels aan de winkel ligt, vervelend want de eigenaresse van die winkel is een aardige stalgenoot. Daarom had ik het hoofdstel daar ook besteld.

Is die van jou rondgenaaid Moreno? Die frontriem is wel heel blits Haha! Ik heb een gewone bruine frontriem, dat paard van mij is van zichzelf nogal opvallend dus houden we het maar simpel Knipoog

Inmiddels ben ik bijna in staat om het hoofdstel terug te brengen en mijn geld terug te vragen maar dan moet ik nog langer wachten als ik het vervolgens ergens anders moet bestellen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:42

Percy schreef:

1 dag Haha!
Bij mij heeft de ruitersportzaak (Fugers) zelf een nieuw, langer riempje gemaakt (gratis) met gebruik van de originele passantjes e.d., service toch?
Bij mij ging het trouwens ook om bijna 20 centimeter Verward Dat is toch gek....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:10

Dat is nog eens echte service ja.

Ik had zelf het idee dat Döbert de totale omtrek van de neus als totale omtrek inclusief het onderlangsriempje heeft genomen. Ik haal het namelijk wel tot het punt waar het riempje terug moet maar daarna houdt het op. Blijkbaar toch een misverstand van de heer Döbert himself nu bij twee hoofdstellen hetzelfde gebeurd blijkt te zijn. Maar dan nog vind ik dat de winkel in mijn geval wel meer actie had mogen ondernemen om het snel af te handelen. Een paar weken was ik al heel tevreden mee geweest Haha!

Ik ga ze maar eens vertellen dat andere winkels het wat sneller oplossen Knipoog

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 00:57

Percy schreef:
Dat is ook toevallig want het riempje voor onderlangs van de aansnoerneusriem is bij mij ook te kort, zelfs bijna 20 cm. Volgens de winkel was dit een fout van Döbert en op dat deel van het hoofdstel ben ik nu dus al ruim twee maanden aan het wachten. Het hoofdstel zelf heb ik in juni vorig jaar besteld en begin dit jaar pas gekregen.

Ik krijg inderdaad steeds meer het idee dat het toch deels aan de winkel ligt, vervelend want de eigenaresse van die winkel is een aardige stalgenoot. Daarom had ik het hoofdstel daar ook besteld.

Is die van jou rondgenaaid Moreno? Die frontriem is wel heel blits Haha! Ik heb een gewone bruine frontriem, dat paard van mij is van zichzelf nogal opvallend dus houden we het maar simpel Knipoog

Inmiddels ben ik bijna in staat om het hoofdstel terug te brengen en mijn geld terug te vragen maar dan moet ik nog langer wachten als ik het vervolgens ergens anders moet bestellen.

Ja die is idd rondegenaaid...en aangezien ik dat ook bij deze teugels (geen dressuurteugels) wou durude dat weer een paar maanden extra!! en de frontriem moest ook extra worden aangepast

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 01:04

he wat gaaf zeg..waar heb je dat laten doen ?
welke prijsklasse zit zo'n hoofdstel ?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 01:23

Die van mij was geloof ik 265 euro maar ja, het is al enige tijd geleden dat ik hem betaald heb Knipoog

Ik wilde geen rondgenaaide. Mijn paard heeft een nogal groot hoofd (understatement) en anders valt dat hoofd zo in het niet Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:29

ik heb laatst een martingaal/voortuig bij hen besteld; niet echt op maat laten maken, wel allerlei dingen als bruin leer, messing gespen en zo gevraagd. Die was er binnen twee weken. Mijn hoofdstel heeft destijds wel lang geduurd, maar dat lag ook aan de winkel.

Dus ik spring nu met een heel mooi setje Ja

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:29

supersambo schreef:
he wat gaaf zeg..waar heb je dat laten doen ?
welke prijsklasse zit zo'n hoofdstel ?

bij drunens ruiterhuis...normaal kost ie 295 euro maar omdat ik de teugels en frontriem anders wou kwam de prijs achterin de 300 euro

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 21:12

oeff nevermind..das me te duur

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 01:02

supersambo schreef:
oeff nevermind..das me te duur

daarom ben k blij dat k um neit zelf hoefde te betalen! Tong uitsteken die frontriem zelf was al 90 euro denk ik...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 23:41

Even dit topic uit de catacomben van bokt opgehaald want ik heb het hoofdstel en het past eindelijk, jawel Haha!

N.a.v. wat ik hier gelezen had steeg mijn verontwaardiging en heb ik ze de wacht aangezegd. Tot vorige week woensdag hadden ze de tijd en anders kwam ik het hoofdstel terugbrengen en uiteraard wilde ik dan ook mijn geld terug. Vorige week dinsdag was het opeens geregeld inclusief cadeaubon van 20 euro. Hoe toevallig.

Erg jammer dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken want inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Maar ja, het is de winkel van een stalgenoot en dan ben je nu eenmaal wat toleranter, ik tenminste wel maar nu in elk geval niet meer Knipoog

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:20

Om toch nog even een reactie te plaatsen..... Ik heb ook laatst een Döbert hoofdstel besteld (met aanpassingen) bij Reyinga. Met 2 weken had ik hem Lachen