wie heeft er ervaringen met de fisio bij paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

wie heeft er ervaringen met de fisio bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:16

Zoals de meeste van jullie wel weten heeft mijn paard een rug probleem, het is nog niet vastgesteld wat hij heeft maar waarschijnlijk komt het omdat hij uit mijn vorge zadel gegroeit is en hij dus last van zn rug kreeg door het zadel. Ik heb nu een nieuw zadel, 1 keer geprobeerd te rijden om te kijken hoe hij liep, hij liep wel beter maar nog niet goed. Nu adviseerde de dierenarts mij om een afspraak te maken met de fisio die komt dus volgende week langs om zijn rug te laten behandelen en dan kan ik na een paar behandelingen als het goed is weer rijden. (ga ik van uit Clown )
heeft iemand hier ook ervaring mee? Ik hoorde dat fisioterapie bij paarden sneller aan slaat als bij mensen. heeft iemand enig idee wat hij nu met mijn paard gaat doen?

of wat is jullie ervaring met de fisio? ik ben benieuwd Haha!

cornelie

Re: wie heeft er ervaringen met de fisio bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:22

Goed dat je dat gaat doen. Ik ben zelf met mijn paard een aantal keren in oosterwolde geweest ( vlakbij jou ) en dat is prima bevallen. Al na de eerste behandeling merkte ik resultaat. Pride is toen 2 weken lang 3 x per week behandeld. Hij kreeg massage en magneetveldtherapie.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:31

De dierenarts heeft mij 1 in harderwijk aangeraden, daar werken ze mee samen. ik ben benieuwd wat hij gaat doen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:48

Mijn paard is vandaag voor de 2e keer behandeld door Ellen Immink.

Na de behandeling was hij erg stijf maar ze had ook vrij veel gedaan bij hem.

Ik moet dus nog even afwachten hoe het verder gaat maar tot nu toe ben ik positief. Haha!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:56

Waarschijnlijk gaat de fysio in de rug voelen en zo kan hij/zij erachter komen wat het probleem is, bijv. dat er bepaalde spieren vast zitten. Die spieren worden dan goed los gemaakt. Ongeveer een jaar terug had mijn paard ook last van zijn rug door een verkeerd zadel. Fysio is toen geweest en heeft alles los gemaakt en we hebben een nieuw zadel gekocht, daarna is het wel verbeterd. 2 maanden terug is ze weer geweest omdat mijn paard niet goed kon buigen. Ze is toen alles af gaan voelen en toen kwam ze er achter dat zijn kaak vast zit. Dat moesten we zelf steeds losmaken voor het rijden door een spier in zijn nek te masseren die vlak achter zijn oren zit. Wij kregen dat zelf niet goed los dus toen heb ik haar nog een keer laten komen voor een les en nu moet ik meer oefenen met rechtrichten, ze zegt dat ie aan al die buiging nog niet toe is.

Ik heb er dus goede ervaringen mee, vind het zo knap dat ze zo kan vinden waar een paard last heeft.

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:57

Bij ons komt morge de osteopaat voor onze pony, waarschijnlijk zit er bij hem een zenuw bekneld net achter het zadel waar door die zijn achterbenen niet goed beweegt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:00

ons vorige paard van 19 had last van artrose en elke maand kwam de fysio om alles lekker los te maken bij m. heerlijk vond ie t en de dag er na merkte ik echt dat hij lekker los was. Voor mijn paardje was het ideaal. Helaas heeft hij vorig jaar zijn heup gebroken en hebben we m in moeten laten slapen.