Ervaringen en prijzen gezocht van Derby leren laarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bayja

Ervaringen en prijzen gezocht van Derby leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 16:38

Ik denk erover om een paar Derby laarzen aan te schaffen. Ze zullen op maat gemaakt moeten worden.

Heeft iemand ervaring met de Derby laarzen en weet iemand wat een op maat gemaakte laars ongeveer gaat kosten?

Zonnetje81

Re: Ervaringen en prijzen gezocht van Derby leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:25

Geen opmaat gemaakte, wel standaard. Deby heeft bij mijn weten best veel verschillende maten. Zelfs ik pas ze.

Je moet erop letten waar je ze koopt........bij mijn weten scheelt dit enorm. Mijn laatste normale paar kostte tegen de 600 gulden, zonder poespas. Terwilj ik 3 jaar eerder dezelfde voor 400 kocht ergens anders.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:31

Ah dankjewel!

Maar ze bevallen je dus wel goed?
Ik ga hier maar eens in de buurt rondinformeren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:33

Ja ik ben er super tevreden over. Had nieuwe aan laten meten ergens, en die zaten voor geen meter! Heb er een jaar voor gevochten maar toen weer dezelfde derby's gekocht en ben er super blij mee! Ik had niet zo'n last van inlopen. Maar sommige mensen schijnt van wel....

Als je kalfsleer pakt is dat helemaal niet, een vriendin van me heeft die en die zijn super soepel meteen. Ik heb de gewone, lijkt me ook dat je meer stevigheid hebt.

Verder heb ik ze alweer ff, mijn eerste paar daar deed ik altjid de stal mee maar merk wel nu ik dat niet meer doe dat dat ZEER scheelt voor de leefbaarheid hahaha.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:35

Hier nog een tevreden derbyklant. De mijne waren ook 600 gulden destijds maar da's al een hele tijd terug. (ik ben toe aan nieuwe)

Het fijne vind ik dat ze ook laarzen hebben voor mensen met afwijkende voeten. Dat is mijn "probleem" nl. Smalle voet, hoge wreef.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:44

orionneke schreef:
Ja ik ben er super tevreden over. Had nieuwe aan laten meten ergens, en die zaten voor geen meter! Heb er een jaar voor gevochten maar toen weer dezelfde derby's gekocht en ben er super blij mee! Ik had niet zo'n last van inlopen. Maar sommige mensen schijnt van wel....

Als je kalfsleer pakt is dat helemaal niet, een vriendin van me heeft die en die zijn super soepel meteen. Ik heb de gewone, lijkt me ook dat je meer stevigheid hebt.

Verder heb ik ze alweer ff, mijn eerste paar daar deed ik altjid de stal mee maar merk wel nu ik dat niet meer doe dat dat ZEER scheelt voor de leefbaarheid hahaha.

Kijk das fijn om te horen!

Ik loop er ook niet mee in de stal etc.

Hartstikke bedankt!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:46

Ik heb ook derbys, heb er een rits in laten zetten, heb ze nu 3 jaar en zijn nu al overal kapot

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:46

annegti schreef:
Hier nog een tevreden derbyklant. De mijne waren ook 600 gulden destijds maar da's al een hele tijd terug. (ik ben toe aan nieuwe)

Het fijne vind ik dat ze ook laarzen hebben voor mensen met afwijkende voeten. Dat is mijn "probleem" nl. Smalle voet, hoge wreef.

Top!

Dus afwijkende maten hebben ze ook?

Mijn probleem is dat ik korte onderbenen met dikke kuiten heb, nou ja, anders is er natuurlijk altijd nog maatwerk!

Ik ben blij dat ze goed bevallen, vind ze erg mooi.

www.derby-ridingboots.com staan allerlei voorbeelden.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 19:46

stalleke schreef:
Ik heb ook derbys, heb er een rits in laten zetten, heb ze nu 3 jaar en zijn nu al overal kapot

Oh das minder om te horen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:34

Nou ik heb dus ook korte dikke pootjes. Dus daarom zeg ik al IK paste er zelfs!! Cavallo pas ik niet, de korste is nog een km te lang.

Verder ging mijn eerste paar 3 jaar mee, nou die waren er geweest. Deze heb ik al dus vh eerste eurojaar. Nou helemaal NIKS aan te zien. Je moet er gewoon geen stallen mee mesten, teveel afspuiten en onnodig op rond lopen. Dat blijkt dus funnest te zijn. Mijn moeder zei dat al altijd maar ik wilde dat niet geloven Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:24

Ik heb een paar derby sofjumpers, de springlaarzen.

Kalfsleer met rit en veters op de voorkant op de wreef.

heb ze nu een maand of 8 en ze beginnen nu een beetje te verslijten, maar dit is wel mijn eigen schuld.
ik doe er alles mee. door de stal lopen, paard mee afspuiten, heel de dag aanhouden etc etc

Iets wat je met kalfslederen al helemaal niet moet doen.

Op zich blijft het leer in goede conditie, ook waar mijn laarzen ingezakt zijn.

Ik koop meestal om het jaar nieuwe laarzen en als ik nieuwe moet koop ik weer derby's ik vind ze super

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 10:42

Ik zag de softjumpers ook, lijkt me een erg prettige laars Ja

Ik twijfel een beetje tussen rund of kalfsleer. Ik ben niet echt een onderhoudsmens eigenlijk....Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:11

Ik persoonlijk zou geen kalfslederen laarzen kopen. Denk toch dat je minder steun hebt en indd het onderhoud Bloos

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:35

ik heb toevallig vandeweek geinformeerd naar de derby coby's en die kwamen rond de 500 euro te zitten .
ik heb verder geen ervaring met derby's .
ik vond ze vrij prijzig en heb andere laarzen besteld

en voor andere modellen moet je gewoon effe op www.divoza.nl kijken die hebben ze ook

groetjes