Voor + nadelen dubbelgebroken bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saar01

Voor + nadelen dubbelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 14:50

Ik was wel eens benieuwd wat de voor en nadelen waren van een dubbelgebroken bitje.
Omdat ik erover zit te twijfelen om mijn enkelgebroken bitje te vervangen voor een dubbelgebroken.
Waarom? omdat het toch net wat zachter in werkt en meer met het bit gaat spelen, wat ze dus niet doet met een enkelgebroken.
(wat ik erover gehoord heb)
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn! Vork

xxappiexx

Re: Voor + nadelen dubbelgebroken bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:03

Ik weet niet of ze achter inwerken. Ik ben van een best dikke enkelgebroken bustrens overgegaan op een bewst dunnen dubbelgebroken, met een bol tussenstukje. Ik heb dat gedaan omdat ze niet fijn naar het enkelgeboken bitje luisterde. Nu hoeft ik niet zo'n ruwe hulpen meer te geven om iests te vragen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:09

ik ga dit tpic volgen, aangezien ik een poos geleden ook zo'n vraag had gesteld, en ik alleen van iedereen terugkreeg dat ik les moest nemen!
Er waren er ook wel wat met echt advies hoor, maar ik ben ook erg benieuwd wat jij erop terug krijgt!

Ik heb ook een poosje zitten dubben om over te stappen, ook om het spelen!

Dus.....ik ben ook erg beieuwd!!!!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:11

Mijn paard loopt veel lekkerder op een dubbelgebroken bitje dan een enkelgebroken. Dat laat ze gewoon merken in praktijk. Een nadeel kan ik er niet van bedenken. Als je naar de werking kijkt, dan knijpt een enkelgebroken bit echt de mond samen. Een dubbelgebroken bit niet.

Misschien kan je een dubbelgebroken bitje van iemand lenen en zo proberen of het fijner is. Bij sommige ruitersportzaken hebben ze ook leenbitten.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:30

Ik heb er ook één, ze hebben mij verteld dat als je stelling wilt vragen aan bijvoorbeeld de linkerkant, het linkerstukje alleen maar beweegt en niet het hele bit. Nadelen weet ik niet.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:47

Sullie97 schreef:
Ik heb er ook één, ze hebben mij verteld dat als je stelling wilt vragen aan bijvoorbeeld de linkerkant, het linkerstukje alleen maar beweegt en niet het hele bit. Nadelen weet ik niet.

geeft dat dan niet minder effect of niet?

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 18:03

PriscaZ schreef:
Mijn paard loopt veel lekkerder op een dubbelgebroken bitje dan een enkelgebroken. Dat laat ze gewoon merken in praktijk. Een nadeel kan ik er niet van bedenken. Als je naar de werking kijkt, dan knijpt een enkelgebroken bit echt de mond samen. Een dubbelgebroken bit niet.

Misschien kan je een dubbelgebroken bitje van iemand lenen en zo proberen of het fijner is. Bij sommige ruitersportzaken hebben ze ook leenbitten.

Bedankt! ik ga eens informeren Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:05

Heb een hele tijd terug een K&K geleend die dubbelgebroken was en daar ging Patos enorm door hangen en duwen, was duidelijk niets voor haar. Nu heb ik een dubbelgebroken onderlegtrens (ben er achter dat Patos een te dik bit vervelend vindt) en dat gaat eigenlijk heel goed, ligt mooi rustig in de mond.