Hulp gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 12:25

Ik weet niet of dit hier hoort, maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen...

Ik zoek iemand die mij kan helpen de hoeven van mijn paard eens in de zoveel tijd bij te vijlen (dus op de manier van het natuurlijk bekappen).. Wie zou mij hierbij kunnen helpen en woont bij mij in de buurt?

Phynix

Re: Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:40

Ik woon niet echt in jouw buurt, maar kan je hoefsmit het je niet uitleggen??

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 13:52

Ik heb t m vandaag gevraagd, hij was dr toevallig vandaag om mijn paard van de ijzers te halen.. maar hij vond dat ik dat niet kon gaan doen... hij is er dus best wel op tegen... Knipoog (misschien omdat ie dan toch wel 40 euro moet gaan missen Knipoog)

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:56

Probeer het eens bij de Natuurlijke bekappers (HK), succes!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:57

Nou, als het bedoeld was om zijn werk overbodig te maken kan ik me dat ook zeker voorstellen. De opleiding voor hoefsmit is niet mis en je kan er heel wat verkeerd aan doen. Voor je het weet loopt hij kreupel. Een optie is wel (ik dacht dat je dat bedoelde, want ik doe dat ook) om zelf licht bij te vijlen en haaltjes weg te halen. Hierdoor hoeft bij mij de hoefsmit pas te komen na 8 weken, ipv 4 weken. Een vijl kan je in de winkel gewoon kopen en vraag dan wel aan iemand met verstand ervan hoe je dat kan doen. Maar ook naar mijn mening kan je het werk van een hoefsmit echt niet overnemen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 16:05

Phynix: dat is ook niet mijn bedoeling, maar meer wat jij bedoeld Knipoog af en toe even die kantjes eraf vijlen.. gewoon bijvijlen zeg maar.. evengoed blijft ze gewoon naar de hoefsmid gaan hoor, maar dan kan ik het alleen wat langer "uitstellen" zeg maar...

Hetja: ik zal het eens gaan proberen of ik daarop kom Knipoog

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:37

Phynix schreef:
Nou, als het bedoeld was om zijn werk overbodig te maken kan ik me dat ook zeker voorstellen. De opleiding voor hoefsmit is niet mis en je kan er heel wat verkeerd aan doen. Voor je het weet loopt hij kreupel. Een optie is wel (ik dacht dat je dat bedoelde, want ik doe dat ook) om zelf licht bij te vijlen en haaltjes weg te halen. Hierdoor hoeft bij mij de hoefsmit pas te komen na 8 weken, ipv 4 weken. Een vijl kan je in de winkel gewoon kopen en vraag dan wel aan iemand met verstand ervan hoe je dat kan doen. Maar ook naar mijn mening kan je het werk van een hoefsmit echt niet overnemen.

Ik doe niks aan de hoeven van mijn paarden, maar ze hoeven ook echt niet om de 4 weken naar de hoefsmid hoor.!!
Hoogstens om de 8 tot 10 weken en dan nog hoeft er maar weinig aan gedaan te worden.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:42

Ja, dat is heel mooi, Maar dat verscheelt toch echt per paard. Als ik er niets aan die, ziet het er na 4 weken niet uit en dit scheelt me een hoop geld dan. Net als bij mensen groeit het bij de een beter of snelller dan de ander.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 21:15

Heej bedankt voor jullie reakties, maar ik heb inmiddels iemand gevonden die mij helpen wil!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:19

Ja ik ga samen met haar met de hoeven van dr paardje aan de slag Vork .

Hoe kwam je eigenlijk bij mij terecht??

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:14

@ Arabesk, ik heb je naam doorgegeven.... Bloos