Hoi,
Lekker motiverend
Via de loi moet je ook nog een half jaar stage lopen.
Het beste is aan het eind van je opleiding.
Op dat moment ga ik ook solliciteren.
Om het interresant te maken bied ik b.v 4 dagen werk aan, waarvan 1 dag stage, dus eigenlijk 3 dagen betaald en 1 dag verdienen ze aan me.
En dan nog algemeen, waar wordt je in welke branche dan ook tegenwoordig nog aangenomen.
Ik heb bv alles voor in de detailhandel (inc ondernemers diploma ), daarbij leidinggevende functie's gehad, maar ik ben gewoon te duur.
hetzelfde in de catering, ik had een eigen locatie (beheerster), op contractbasis.
Doordat de meeste bedrijven niet goed draaien, bezuinigen ze eerst op het bedrijfsrestaurant, met als gevolg dat er locatie's dicht gaan of overgenomen worden.
De vaste moeten dan herplaatst worden, en een contract verleng je gewoon niet, veel makkelijker en goedkoper
Nu zit ik via een uitzenburo in hetzelfde catering bedrijf, op contractbasis
In fase b, dat wil zeggen na twee jaar moeten ze je fase c geven, dat is een vaste aanstelling. Maar dat geven ze niet ( dat is al verteld ), nee dan mag je voor 3 maanden de ww in en dan na drie maanden mag je terug komen om opnieuw op contract basis te gaan werken
Het is even off topic, maar ik wil hier mee aangeven dat je tegenwoordig nergens meer zeker van bent, dus je weet nooit wie ze aannemen.
Groetjes Pharlap.