longeersingel, daaran beugels hangen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

longeersingel, daaran beugels hangen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 09:16

hallo,

ik heb laatst een zadeltje gehaald voor mijn shet, maar die paste hem niet, nu ben ik op zoek naar een ander zadel, maar tot die tijd dat ik een goed zadel voor hem heb, zou je dan ook een longeersingel ( goede en stevige natuurlijk Knipoog ) met ringen, en daaran de beugels hangen

het is voor mijn zusje, voor het lichtrijden enz, de pony is ook nog jong, dus wil ik wel dat er niet te erg op 'gehobbelt' wordt
en hij wil nog wel een bokken,

groetjes jennifer

Ibbel

Re: longeersingel, daaran beugels hangen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:23

Dat lijkt me nou vragen om protest en bokken van je pony (en een gratis vliegles voor je zus). Hij is jong, je wilt hem niet hinderen, en dan ga je zoiets in elkaar knutselen. Niet doen dus.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 09:53

nou dat bokken is in galop soms, ook als ik hem longeer, omdat hij blij is.. vooral in het begin deed hij dat, nu bokt hij zelden nog, maar toch die keren, en hoezo in elkaar knutselen ? maar ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:56

Ibbel schreef:
Dat lijkt me nou vragen om protest en bokken van je pony (en een gratis vliegles voor je zus). Hij is jong, je wilt hem niet hinderen, en dan ga je zoiets in elkaar knutselen. Niet doen dus.

je kunt ook overal het gevaar van inzien he... een longeersingel (met dekje eronder) en beugeltjes eraan werkt hetzelfde als een bareback pad...
ik deed dat vroeger ook wel eens, wel opletten dat de ringen erg goed aan de singel zijn bevestigd en dus het gewicht kunnen dragen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:31

Beugelriemen aan een longeersingel maken, betekent dat ze er in geval van nood niet afschieten. Daarbij worden de benen van de ruiter in stoelzit getrokken waardoor de ruiter per definitie UIT balans zit. Bij een jonge pony/ onervaren ruiter dus een extra moeilijkheidsgraad/extra handicap.
Je wilt de pony niet verpesten? Kies dan een goed zadel.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:39

Wil je dan óp die singel gaan zitten ofzo? Anders zitten de beugels wel op een hele rare plaats (te ver naar voren).
Ik zou dan eerder die singel om doen met een beetje een stroef dekje eronder, maar geen beugels eraan. Dan kun je je wel vast houden aan die singel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:45

als je staat, komt er dan niet teveel druk op een kleine plek?