Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 00:55

Nou...
Om precies te zijn op 22 januari heb ik een nieuwe cap gekocht, na 7 jaar met dezelfde cap gereden te hebben vond ik het toch wel eens tijd voor een nieuwe. Zeker nu ik vaker dan 1x in de week rij..
Anyway, keus was al snel gevallen op een HH pro plus. Vriendin van mij had hem, en vond hem helemaal geweldig. Dus ik dacht, dat komt goed.. met passen was ik al wat onzeker, maar ik dacht, het zal wel meevallen, na een tijdje. Mis dus.
Omdat mijn hoofd ovaal is (blijkbaar) drukt de cap vreselijk op mijn voorhoofd, en dusdanig dat ik er zoveel hoofdpijn van krijg dat ik scheel ga kijken. Niet bevorderlijk voor mijn paardrijkunsten dus..
Daarvoor had ik zo'n simpele cap. Met van die airco dingen aan de zijkant..

Nu moet ik dus "weer" op zoek naar een nieuwe cap, dan dit keer maar 1 die wel past. Zijn er nog meer mensen die met een ovaal hoofd wel een goed passende cap hebben? Die GPA heb ik ook opgehad, en vond ik vreselijk (en vreselijk te duur.. Haha!)

Ik ben benieuwd..

Horse_

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:40

Ik lees ook even mee ook problemen met pasvorm caps. Bij mij wiebelt de HH omdat mijn hoofd smal is aan de zijkanten (en groot Bloos ) en dit probleem had ik bij alle caps die ik gepast had. Heb rubbertjes aan de zijkanten gekregen maar daardoor komt de cap weer te hoop op mijn hoofd te zitten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:57

nameless heeft ook een ovaal hoofd en die heeft een IHR als ik het goed heb

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:32

Ik heb ook zo'n hoofd (wat nog eens groot is ook) dus ik kijk ook even mee. Mijn huidige cap heb ik al heel wat jaren geleden gekocht, maar is eigenlijk niet echt fijn... veels te ruim aan de zijkanten Haha!

Dus als er nog mensen zijn met tips voor caps die aan de huidige eisen voldoen....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:38

hoi

bij mij pastte de cap ook alleen maar aan voor en achterkant maar lang niet aan de zijkant.
de winkeleigenaar knipte toen stukjes schuim vilt uit en deed het tussen de cap en de binnenbekleding en hij zit nu als gegoten!!!

ik weet niet precies hoe het materiaal exact heet, het is wit, sponsachtig en zacht...
ja klinkt weer moeilijker dan het is...
als je het echt wil weten zal ik het even navragen, maar het werkt in elk geval perfect!!!
en is netjes.

groetjes loveblacky

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 09:59

De HH die ik nu heb, die is gewoon echt te klein, dus een rubberen iets of een schuim iets erom heen dat zal niet gaan helpen. De maat groter van de HH, die ik op heb gehad (omdat ik in de winkel dus ook al twijfelde) schudde ik zo van mijn hoofd..

De IHR waar is die te krijgen?? Verward Rolleyes Rolleyes

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:06

geen idee, moet je nameless even een pb sturen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:15

Ik paste met mijn rare lange hoofd die HH ook niet, die drukte ook op mijn voorhoofd maar wiebelde aan de zijkant.
Een Casco New Master vind ik er wel leuk uit zien, maar ik weet niet hoe die past.
Ik heb zelf een Troxel en die kan je opvullen aan de zijkanten, die zit echt heel lekker.
Ze zijn alleen niet overal te koop...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:40

Mijn casco met verstelbaar binnenwerk zi bij mij als gegoten.
Juist door dat verstelbare binnenwerk, dat een beetje los van de zijkant zit zeg maar.
Het binnenwerk sluit om mijn hoofd, en de cap zelf ( het harde deel dus) sluit daar weer om.
Maar allicht is deze veel voorkomende cap je al eens tegengevallen.
Veel succes!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 10:43

Jah, een vriendin van mij had deze cap. Binnenwerk ging snel stuk, oftewel, die knop daar kon je aan draaien tot je een onswoog. Het idee vind ik wel leuk, ik vind de caps alleen niet mooi Verward
Ik wil gewoon een met stof bekleedde cap, die niet te groot is (dus geen eierdop op mijn hoofd) en die ook nog past. Het liefst niet te duur... Ja

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:25

LiSSy schreef:
nameless heeft ook een ovaal hoofd en die heeft een IHR als ik het goed heb

Waar staat die afkorting voor (IHR)? Is er een site van? Verkoopt Divoza ze?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 13:26

Ik ga nu Divoza mailen... Knipoog
Ze staan niet in de catalogus (Die ik gister gekregen heb) en ook niet online... maar toch even vragen.. Haha!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 14:43

Vlotte reactie van de Divoza..
Ze kunnen hem niet bestellen, ze hebben wel de HH pro plus.. (jaaah, die heb ik al... Knipoog )
Nou maar even afwachten op de andere winkels, die ik ook gemaild heb,