Friesveulen! Pas 1 en dan al werken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyandMiej

Friesveulen! Pas 1 en dan al werken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 22:05

Ik ken een meisje die een friesveulen heeft gekocht!
Omdat het goedkoper was dan een oudere ingereden pony!
Op het begin wou ze de hoeven al niet meer uitkrabben omdat hij haar een keer getrapt had! Nu is het veulen 1 jaar en longeert ze hem soms al, Ookal toen hij nog jonger was! Ze heeft er dus helemaal geen verstand van! Ze heeft ookal een keer met hem gesprongen! Allemaal super slecht dus! Ze gaat soms ook met hem naar buiten, maar dan kan ze hem bijna niet houden! Komt omdat ze hem ook heel kort bij zijn halstertouw pakt! Nou ik weet nu al gewoon zeker dat het zo helemaal niks word met dat veulen! Ze wilt hem zelf inrijden! Nu als ze hem dan wel eens longeert dan luister het veulen helemaal niet, dus stopt ze ermee! Natuurlijk wel beter want hij is pas 1 jaar en mag ze dat helemaal niet doen! Maar hij word natuurlijk veel sterker en als ze pas echt met hem mag werken dan lukt het haar denk al helemaal niet meer! Ik vind dit dus echt niet normaal!

Wat vinden jullie hiervan? Wat zouden jullie dan doen!

Serendipity1

Re: Friesveulen! Pas 1 en dan al werken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:50

Ik zou haar er wat van zeggen!
Gewoon rustig praten! Vooral niet gaan dwingen oid! Want dan luisteren ze helemaal niet meer!

Sorry Clown Bloos
Ik zou er gewoon wat van zeggen, op een rustige, vriendelijke toon. Wanneer ze er niks op uit doet, zou je misschien haar ouders eens kunnen benaderen.
Vertel haar iig wat de gevolgen zijn van waar ze nu mee bezig is.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:54

je moet iemand nog meenemen die ook verstand heeft van paarden.
laat je rustig met haar praten en haal haar ouders bij om uit te leggen wrm dit en dat niet goed is...
en zeg tegen ze dat op land moet en daar zult die fries laten ontwikkelen todat die 3,5 is en sterker is.
springen en longeren is heel slecht voor veulens en jaarlingen voor botten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:39

geef haar een goed paardeboek waarin alles uitgelegd staat, kan ze er wat van leren....

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:03

Th0mas schreef:
laat je rustig met haar praten en haal haar ouders bij om uit te leggen wrm dit en dat niet goed is...
en zeg tegen ze dat op land moet en daar zult die fries laten ontwikkelen todat die 3,5 is en sterker is.

ik zou er idd ook iemand bij halen die wat ouder is en die verstand heeft van paarden....

en ik zou eens wat vaker een punt gebruiken in plaats van een uitroepteken Clown leest nogal vervelend Lachen

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 15:14

Ididit schreef:
Th0mas schreef:

ik zou er idd ook iemand bij halen die wat ouder is en die verstand heeft van paarden....

en ik zou eens wat vaker een punt gebruiken in plaats van een uitroepteken Clown leest nogal vervelend Lachen

O00w whaha! Heb het overal gedaan Tong uitsteken

Ik heb dit allemaal gehoord van een meisje die daar staat, want het is een kleine pensioenstal van haar ouders (Van dat meisje van die fries). En ik krijg een pony, dus ik kom daar ong. over 2 weken te staan! dus als ze weer iets doet met die fries, dan zal ik er wel rustig iets van zeggen
(en haar ouders denken dat alles wel kan bij paarden =s)

Ze hebben een friesveulen gekocht omdat dat goedkoper is en omdat ze dachten dat hun dochter dat wel kan. Ze heeft nu iets van 2 jaar niet meer gereden. Ze kan hem nu al niet meer aan en haar ouders dachten als ze een gewoon een zadel kopen dan gelijk past! Nou ik weet zeker dat dat beesie over een tijdje verpest is. want als het niet lukt dan stopt ze nu, wat eigenlijk ookal niet mag met hem werken. maar over een tijdje durft ze niks meer omdat hij nog sterker is geworden en nog eigenwijzer

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 15:21

Ze hebben ook 2 jonge shetjes en die longeert ze ookal bijna niet meer omdat ze niet luisteren naar hoor Verward Nounou wat moet er dan van die fries terecht komen..

die shetjes willen ze nu ookal weer gaan dekken, Ze doen er bijna niks mee.. Ik zou dan gewoon fries, shetjes verkopen of even wachten tot ik meer geld heb en een goedkope pony/paard kopen! Want dat veulen is al half verpest Boos! Ze haden gewoon eerst wat meer info over paarden moeten vragen en lezen want ouders en kind hebben er gewoon geen verstand van! En ze wil nu ook wel heel graag rijden Verward Maar ze mag dus echt niet een keer op mijn pony