kruising haflinger, wat betaal je ervoor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

kruising haflinger, wat betaal je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 21:56

Wat zouden jullie een aannemelijke prijs vinden voor een haflinger kruising merrie van 8j die basiswestern is opgeleerd. Vermoedelijk was er een kruising met een paardje ergens langs vaders kant, het is ongeveer 1.50 a 1.55m en haar manen zijn niet wit (zoals met de meeste haflinger kruisingen heb ik me laten vertellen).
Ik weet niet goed welke prijs ik er voor zou willen geven. Men vraagt 1200€. Langs de ene kant is het niet zo veel voor een paard kruising maar langs de andere kant heb ik er toch wel bijna een haflinger met papieren voor....
Wat denken jullie? te veel? Of gewoon doen en lekker westernrijden?

Evenaar

Re: kruising haflinger, wat betaal je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:13

Ik vind dit wel een mooie prijs voor een pony zonder papieren! Als dit jouw droompony is dan zou ik ervoor gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:40

Ligt er totaal aan wat "basis western aangereden" betekent. Betekent dat dat er een nitwit met een westernzadel op gehopst heeft? Of is het dier door een GOEDE professional of een GOEDE amateur op een FATSOENLIJKE manier western aangereden zodat je het dier eigenlijk meteen zonder schaamrood op je kaken in de amateurklasses allround kunt showen? Knipoog
In het eerste geval is 1200 VEEL te veel geld en in het tweede geval zou ik je adviseren om NU een handtekening te zetten Haha!

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 23:38

Basis western bedoelen ze er mee dat ze lessen met haar gevolgd hebben bij een western lesgever (1 a 2 uur per week). Ze zou kennen wat ze moet kennen maar is geen prof natuurlijk. Alles moet nog wel wat ingetraind worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:16

In dat geval lijkt de vraagprijs me niet onredelijk. Iemand met verstand van zaken meenemen, en eens kijken...

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:26

ik vidn eht een mooie prijs