Ziektekostenverzekering; hoeveel ben je kwijt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Ziektekostenverzekering; hoeveel ben je kwijt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 17:42

Hallo,

Wat betalen jullie per maand/jaar voor jullie pony/paard die een ziektekostenverzekering heefT?
En bij welke verzekeraar zitten jullie dan?

Groetjes karin

haf_jessie

Re: Ziektekostenverzekering; hoeveel ben je kwijt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:52

ik ben bij interpolis,mijn paard is verzekert voor 2000 euro. Dus krijg max 2000 euro per jaar vergoed en 2000 uitgekeerd als ie overlijd. Per half jaar betaal ik rond de 150 euro aan premie. Je eigen risico is bij alles 20% met een minimum van 40 euro. Mijn vorige paard had ik maar 9 maanden en heb wat dierenartskosten gehad en allemaal vergoed gekregen.(rontgenfotos,een trap die ze had gehad,echt van alles) Ze is 3 weken geleden overleden en na 5 dagen stond het hele bedrag op me rekening. Echt een goeie verzekering

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:00

Ik meen (mijn moeder regelt dat soort dingen altijd) dat mijn paard compleet verzekerd is, ook als hij niet meer voor de sport geschikt word, en daar betalen we meen ik 480 E per jaar voor bij Amev, met een minimum van 50 E en een maximum van 6500 E dacht ik? en bij overlijden/ongeschikt voor sport raken, krijgen we het volle verzekerde bedrag terug.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:16

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:27

mijn paard is verzekerd voor 2500,- incl. uitgebriede zieketekosten verzekering en ik betaal 30,- per maand bij amev hippo

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:35

Ivanka is verzekerd voor 1500 euro. Ik weet alleen niet of de uitgebreide ziektekosten er ook bij zitten... stom, zou ik toch echt moeten weten, aangezien ik deze dingen helemaal zelf regel..
Nja, ze is iig verzekerd bij de EFO en ik betaal rond de 160 euro per jaar aan premie. Gelukkig de verzekering nog niet nodig gehad!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:38

Even een vraagje tussendoor, ik heb mijn paarden nooit verzekerd (als ik mijn grote bruine verzekerd had, was er nu 1 maatschappij failliet Haha! ) maar ik denk eraan mijn veuulen te verzekeren (het gaat me vooral om de ziektekosten) totdat ik weet "wat voor vlees ik in de kuip heb" een rampenfonds, of een paard als mijn schimmel Knipoog
Nu is ziektekosten meestal een "aanvullende dekking" toch ?
Zou een verz. accepteren dat je zo'n veulen "maar" voor euro 3000, - verzekert ? of controleren ze echt (aankoopbewijs etc.)