losgooien hele stomme vraag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

losgooien hele stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 11:47

zo af en toe mag me paard lekker los staan.Hij doet alleen nooit wat met losgooien hij blijft stil staan of hij rolt.Als je hem wil opjagen blijft hij ook gewoon staan.Je kan hem zelfs een tik geven en nog weigerd hij te lopen.is het erg dat hij niet wegloopt als je hem opjaagd ?

newie

Re: losgooien hele stomme vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:20

denk niet dat het heel erg is hoor Haha!
misschien is je paard erg dominant waardoor hij niet het gevoel heeft dat hij weg moet rennen als je naar hem toerent om hem op te jagen..

waarom wil je je paard eigenlijk opjagen..
ik denk dat het paard juist blij is als hij kan doen waar hij zin in heeft

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:08

Ga hem vooral niet opjagen!
Als je wilt dat hij beweging krijgt pak hem dan aan de longe ofzo.
Maar ga hem vooral niet opjagen met zweep o.i.d.

Als je je paard regelmatig opjaagd, komt hij straks niet meer naar je toe, en een paard hoor je niet achterna te lopen, maar die moet naar je toe komen.
En als je paard eenmaal weet dat je achter hem aan gaat lopen, dan krijg je er dat heel erg moeilijk uit.

Ik heb dit meegemaakt met mijn eigen pony, en nu staat er bij mij een paard om zadelmak te maken, en die hebben ze ook altijd opgejaagd, eer dat ik dat vertrouwen had, dat duurde gewoon veel langer. En ik heb absoluut geen zin om een uur achter een paard aan te hollen voordat ik hem te pakken heb Knipoog

Dus als het paard niets anders doet dan stilstaan en rollen, maakt dat toch niet uit? Als hij echt te veel energie heeft gaat ie heus wel rennen hoor! Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:52

Verplaatst naar vmr

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:04

Mijn paard is ook zo. Het liefst staat hij alleen maar in de verte te staren. Als ik dan naar he toe ren met wapperende armen enzo, kijkt hij me aan zo van: wat doe jij nou raar...
Alleen met de longeerzweep kan ik hem "opjagen" Ik jaag hem dan niet echt op, maar maak er meer een spelletje van. Dan laat ik hem eerst lopen en dan snij ik hem de weg af zodat hij de andere kant op moet, en dat dan zo de hele bak door (soort cutting, alleen is hij de koe en ik de cowboy Clown ) Dat vind hij altijd wel heel leuk. Dan wordt ie helemaal entousiast en probeert hij me voor te zijn. Het is alleen wel een heel vermoeiend spelletje (maar wel goed voor de conditie)

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:24

ow heeft mijn paard ook afentoe Clown
en dan kom ik aangerent met de zweep en dan kijkt ze zo van 'baasje wat ben je nou toch in hemelsnaam aan het doen?:Y) '

ik kan ook wild aan komen rennen en dan blijft ze stilstaan(tenminste als ik daarvoor beauty heb geroepen)
anders rent ze wel weg Haha!

geef je paard aan de longe beweging Ja

Corazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:05

[quote="waldisney"]Ga hem vooral niet opjagen!

Als je je paard regelmatig opjaagd, komt hij straks niet meer naar je toe, en een paard hoor je niet achterna te lopen, maar die moet naar je toe komen.
En als je paard eenmaal weet dat je achter hem aan gaat lopen, dan krijg je er dat heel erg moeilijk uit.

Ik heb dit meegemaakt met mijn eigen pony, en nu staat er bij mij een paard om zadelmak te maken, en die hebben ze ook altijd opgejaagd, eer dat ik dat vertrouwen had, dat duurde gewoon veel langer. En ik heb absoluut geen zin om een uur achter een paard aan te hollen voordat ik hem te pakken heb Knipoog

Dus als het paard niets anders doet dan stilstaan en rollen, maakt dat toch niet uit? Als hij echt te veel energie heeft gaat ie heus wel rennen hoor! Haha![/quote

Ik vind dit best we; onzin ik heb een verzorgpaardje en als we hem losgooien jagen we hem ook wel eens op door bijvoorbeeld met een jas te wapperen ofzo.
Hij vind het geweldig als ik dan me jas wegleg en hem roep komt ie gewoon naar me toe hoor .
T intresseert hem dus egt neit.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:23

waldisney schreef:
Ga hem vooral niet opjagen!

Dus als het paard niets anders doet dan stilstaan en rollen, maakt dat toch niet uit? Als hij echt te veel energie heeft gaat ie heus wel rennen hoor! Haha!

Elk paard is anders maar ik heb er zelf nooit last van gehad. Ik moet die van mij ook opjagen anders staat hij alleen voor de spiegel te slapn. En daar gooi ik hem niet voor los. Zodra ik de zwep op de grond leg. Komt hij gewoon naar me toe.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:34

Naar mijn idee is het dominantie. Hij bepaald wat hij doet. Wat dat opjagen betreft wat waldisney das kolder. Ik jaag mijn pony geregeld op, maar als ik hem roep komt ie ook naar mij toe. Ben me aan het verdiepen in natural horsemanship en ik weet wel dat jij bepaald, dus als jij hem opjaagd hoort hij gewoon weer terug te komen, want jij bent de leider!! De leider in de kudde jaagd toch ook weleens een paard uit de kudde en bepaalt weer wanneer hij erin mag? Gewoon een dominantie spelletje!!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:03

Smookey schreef:
Naar mijn idee is het dominantie. Hij bepaald wat hij doet. Wat dat opjagen betreft wat waldisney das kolder. Ik jaag mijn pony geregeld op, maar als ik hem roep komt ie ook naar mij toe. Ben me aan het verdiepen in natural horsemanship en ik weet wel dat jij bepaald, dus als jij hem opjaagd hoort hij gewoon weer terug te komen, want jij bent de leider!! De leider in de kudde jaagd toch ook weleens een paard uit de kudde en bepaalt weer wanneer hij erin mag? Gewoon een dominantie spelletje!!

dit is inderdaad zo tenminste zo ervaar ik het ook... Als ik Hesther in het land heb te staan en ik wil haar daar uit halen speelt ze een spelletje met me want ze vliegt het hele land door ik jaag dan achter haar aan met het halstertouw en naar drie keer het halstertouw naar haar gegooit te hebben komt ze automatisch naar me toe...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:49

Als ik m'n paard losgooi en hem een beetje opjaag gaat hij vrolijk rennen. Maar zodra ik naar het hek loop en het halster pak komt hij ook gewoon naar het hek. In het weiland hoef ik hem ook nooit te vangen. Vind het dus ook een beetje onzin dat als je je paard opjaagt je hem niet meer kan vangen.

Corazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:53

ja prcies tis onzin dat je je paard bang maakt met opjhagen en dat ie dan neit meer naar je toekomt.

Het paard komt altijd naar je toe tenminste zo hoort t wel!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:15

Ik jaag mijn paard ook vaak zat op.
Als ik mijn armen, touw, zweep of what ever beweeg gaat Ewalda rennen.
Zo gauw ik de binnenkant van mijn handen laat zien, komt ze naar me toe. En ik heb echt nog nooit achter haar aan hoeven vangen. Ik denk dus dat we de bewering dat het paard dan niet meer komt, bij deze hebben ontkracht. Tong uitsteken

De hengst die ik eerst had, liet zich ook niet opjagen. Als ik met de zweep kwam, ging hij achter me staan, en in wat voor bochten ik me ook kronkelde, hij bleef achter me tot ik de zweep weg legde. Haha!

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:53

Whaha komen doet me paard wel zodra ik hem roep om terug naar stal te gaan komt hij gelijk Tong uitsteken we zijn niet lui

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:57

Ik jaag me pony's wel af en toe op (maak er dan een spelletje van met lichaamstaal enzo. Maar als ik zeg stoppen stoppen ze ook, als ik ze dan bij me roep komen ze ook... Timo deed het eerst ook niet, maar samen met laila wel, nu doet hij eht ook alleen. Er is bij alleen wel een verschil tussen lekker los en "grondwerk" ze moeten ook eens lekker hun eigen gan kunnen gaan

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:57

Nou ja, ieder paard is anders, en bij deze twee paarden heeft het dus wel averechts gewerkt. Knipoog