Voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinoarabier

Voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:20

Ik heb een Kwpner van 1.66
Ik train bijna elke dag wel een half uurtje!
Maar hoeveel voer moet hij dan ongeveer hebben!
Als ik hem niet kan rijden dan longeer ik hem 20 min ofzo!
Hij is nu een beetje aan de magere kant!
Heb hem pas 2 maanden!

An_J

Re: Voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:45

Het is misschien handig te melden wat hij nu eet. En wat hij naast die 30 minuten beweging doet...

Daarnaast een keer goed ontwormen met equimax wil weleens helpen als hij te mager is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:49

meer hooi gaan voeren en eerst kijken hoe het daarop gaat.
duurt een week of twee dan moet je verbetering zien.

hooi is het basisvoer van een paard, krachtvoer geef je voor prestatie en vitamines.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:49

er staan richtlijnen op de zak waar het voer in zit. het belangrijkste is om te kijken of je paard het er goed op doet.

Mijn paard krijgt: 5 plakken hooi per dag, 2x maal daags 1,5 kilo biks , tussendoor 1,5 kilo biks met kwart muesli waar ik slobber van maak. Hij is 3 jaar en 1.71 hoog en hij doet het er goed op maar er word ook nog niet volop met m gewerkt maar krijgt wel elke dag beweging.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:07

mijn paard krijgt 5/6plakken per dag, smorgens 1 1/4 kilo biks. S'middags na t rijden/longeren 1/2musley. S'avonds 1 1/4kilo biks.
Ze is nu 3jaar, 1.60m en stond eerst bijna de hele middag in de wei, als ze weer thuis staat krijgt ze een kwart meer biks erbij omdat ik er dan 5xin de week op ga rijden.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:42

Hmm ik heb er ook al problemen mee... al dat gevoer!
Ik rij een nrpsser (1.50m) van 4 jaar (bijna 5) dagelijks een uurtje en hij krijgt 2kg draversbrok op een dag... daarbij nog een berg kuilvoer. Toch valt hij steeds weer in op de ribben, een kuil krijgt hij achter zijn ribbenkas...
Moet hij nog meer krachtvoer hebben? of denken jullie dat het aan iets anders ligt (hij wordt wel regelmatig ontwormd enzo)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:43

lees mijn bericht:

hooi is het basis voer van een paard, brok is krachtvoer.
als een dier afvalt zonder reden dan alytijd meer hooi geven, teveel krachtvoer kan juist verkeerd uitpakken, paarden kunnen er juist erg druk van worden, en als ze erg druk zijn kunnen ze daardoor weer afvallen...
dus goed ontwormen, en meer hooi voeren.