rijbroek, maar geen paardrijbroek :p

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hilde66

rijbroek, maar geen paardrijbroek :p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:15

Wat heb ik toch weer een pakkende, en vooral duidelijke titel gekozen Clown .
Maar mijn vraag: weet iemand een broek waar je wel lekker mee kan paardrijden maar geen echte, strakke, normale strech paardrijbroek.
Ik meen ooit eens een broek te hebben gezien die speciaal voor paardrijden was gemaakt maar dan niet zo'n strakke versie.
Natuurlijk zijn er nog gewone spijkerbroeken maar op een of andere manier vind ik ze niet lekker zitten om mee te paardrijden.

Yessy

Re: rijbroek, maar geen paardrijbroek :p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:17

Ik rij western, dus met spijkerbroek, maar wel met dubbele naad aan de buitenkant (wrangler, maar andere merken hebben dat ook). Ik stap er rustig mee op een dressuurzadel, alleen laatst hoorde ik dat dit ook niet goed was, omdat het leer van die zadels te zacht is Verward
maargoed als je dus toch in spijkerbroek wilt gaan rijden zou ik dat eerst even uitpluizen Knipoog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:18

Bedoel je zo'n jodphur rijbroek? Die zijn aan de bovenkant wel strak, maar met wijde pijpen...

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:03

Ik heb een tijdje ergens les gehad op ijslanders en de eigenaar had een super leuke paardrijbroek en die moest dan over je laarzen heen, ik ga daar binnenkort wel weer heen en dan ga ik vragen waar ze die vandaan heeft, want ik wil hem zelf ook Tong uitsteken

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 21:05

Wendy15 schreef:
Bedoel je zo'n jodphur rijbroek? Die zijn aan de bovenkant wel strak, maar met wijde pijpen...

Zou best kunnen dat die het waren, ik ga ff google-en.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:42

Ik heb zo een jodphurbroek, van HKM. Ik heb de mijne bij Mr. Ed in Maasland gekocht. Zit lekker en ik heb niet het gevoel dat ik een rijbroek aan heb.
Ik zou er alleen niet in willen lessen of zwaar werk er in doen, want dan gaat het verschuiven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 01:25

PinkyPower schreef:
Ik heb een tijdje ergens les gehad op ijslanders en de eigenaar had een super leuke paardrijbroek en die moest dan over je laarzen heen, ik ga daar binnenkort wel weer heen en dan ga ik vragen waar ze die vandaan heeft, want ik wil hem zelf ook Tong uitsteken

Zie www.ijslandershop.nl onder 'Rijbroeken'. Lachen