Kosten van een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melletje

Kosten van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:46

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, bij mij op stal staat nu een merrietje, tis echt een lieverd. Het is de bedoeling dat ik haar komende tijd ga rijden en dan zal ze verkocht worden. Nu wou alleen mijn vader graag weten hoe duur zo'n paard ongeveer is, maar ik heb daar geen idee van.

Dus weten jullie ongeveer een prijs, weet dat het niet exact te schatten is, maar er zal hier vast wel iemand zijn die het ongeveer weet toch? Hier een omschrijving:

Merrie, wordt 14 dit jaar, altijd recreatief gereden, laatste maanden stilgestaan wegens drachtigheid. Veulen is helaas 3 weken geleden dood geboren. Ze heeft nu dus ook last van overgewicht, maar is niet van streek door haar doodgeboren veulen daar heeft ze afscheid van genomen. Ze is 1.62 m. ongeveer dus niet echt groot ofzo. Papieren denk ik wel maar weet ik niet zeker. Ze is wat ik begrepen heb niet meer geschikt voor de fok, maar het is een schat van een dier, je stapt er bij wijze van spreke zo mee weg. Is makkelijk in de omgang en ziet er aardig mooi uit, niet iets speciaals, gewoon leuk paard.

Kunnen jullie hier wat mee? Lachen

LADPR

Re: Kosten van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:54

Vind het moeilijk om te zeggen.

Heb je geen foto.

Melletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:58

Nee helaas geen foto ze is er pas sinds zaterdag... krijg der niet meer uit mijn hoofd Lovers

Ze is trouwens bruin met een bles, weet niet of je er wat aan hebt.... geen bijzondere kleur ofzo, wel gewoon goede bouw en leuk koppie

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:59

mits ze verder gezond is zo rond 2000.- meer niet. Waarschijnlijk zit er geen geweldig papier bij en heeft de merrie geen flinke wedstrijd ervaring en zo. Bovendien is ze iets wat ouder. Maar dan ben je er helaas nog niet...

Een paar basisbenodigdheden....
- zadel (plus dekjes)
- hoofdstel (en halster)
- dekens (zomer, winter, zweet, stal, vlieg...)
- weidegang/brok/hooi/stro
- dierenarts/hoefsmid/tandarts
- wormenkuren,...

evt. ook de kosten van een instructeur/rijvereniging/startkaart,...

Het valt altijd veel duurder uit dan je dacht... Dat heb ik bij de mijne wel gemerkt! Haha!

Melletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:05

Nee weet dat ik er dan nog niet ben, maar op de stal waar ze nu staat zou ik haar gratis mogen stallen, zadel is aanwezig en hoofdstel heb ik ook zelf inclusief dekjes... Dan zouden er alleen nog dekens moeten komen, maar dat zou pas eind van het jaar hoeven aangezien ze dus geen deken heeft opgehad deze winter... Dus dat is verder geen probleem allemaal...

Bedankt voor het mee denken Haha! Nu heb ik in ieder geval een richtlijn... denk idd ook niet dat er super papier of dergelijk tussen zit, maar dat zou me niets uitmaken. Ik wil nu gewoon weer echt beginnen met rijden en meer vertrouwen krijgen, ben namelijk vorig jaar van een paard gevallen en me knieband gescheurd, het is nu pas echt weer beetje over, maarja je houdt toch een beetje angst, want ik ben klein dus een groter paard past ook niet bij mij....

Alles valt duurder uit met die euro he hahaha Haha! Maarja daarom wil me vader dat ook allemaal graag weten natuurlijk.... is ook lang niet gezegt dat ik haar zou krijgen, maar volgens mij is hij wel aan het kijken hoe en wat... Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:07

Mocht je over gaan tot bieden, dan zou ik inzetten(beginnen) met 1500,=, dat vind ik op zich al een heel redelijk bedrag voor een 14-jarige merrie die niet in een geweldige conditie is en geen wedstrijdervaring heeft. Hoger kun je altijd, lager bieden gaat iets moeilijker! Haha! Heel veel succes met de eventuele aankoop van je paardje en laat een fotootje zien als je besloten hebt haar te kopen!

Melletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:12

Nou ik zou der direct wel willen Haha! , ze lijkt zo op een pony die ik gekend heb, maar dan wat breden en groter hahahaa Bloos

Dat was ook zo lieverd, kwa innerlijk lijkt ze er zeg maar op en kwa kleur een beetje.... Ja lager bieden gaat moeilijker als hoger hahaha Ik hoop dat het iets wordt, maar ik ga er maar niet vanuit, het zou wel super zijn als het wat wordt..

Oja ik ben ook al lid bij vereniging enzo en daar zijn ook lessen, maarja eerst maar zien of het wat wordt en dan kom ik der natuurlijk wel laten zien Haha! op foto dan

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:16

Klinkt goed! Ik hoop dat je dit paardje kunt krijgen voor een leuk prijsje! Volgens mij ben je al helemaal verliefd op haar! Wel belangerijk, ik was ook op slag verliefd op mijn paard, voor minder dan liefde op het eerste gezicht koop ik geen paardje meer! Haha! Veel succes iig met het overhalen van je vader!

Melletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:24

Ja en heb der nog maar 2 keer gezien Bloos Tis zo lieverd en gewoon braaf, misschien keertje tegen sputteren, maar me er niet afbokkend als ik net wil opstappen want dat heb ik dus gehad en das wat minder...

Ze is trouwens ook verkeersmak, we zijn met haar langs weggetje voor het huis langs gaan grazen met haar en soms keek ze niet eens op als auto langs kwam Haha!