paardrijden op het strand!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lauwie

paardrijden op het strand!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:26

ik wil dit jaar graag een keertje met mijn paard op het strand gaan rijden maar ik heb geen idee waar ik dan het beste kan gaan rijden en wanneer want in het hoogseizoen mag je overdag niet op het strand met je paard. ik heb wel eens een strandrit gemaakt met een manege maar ik wil nu graag een keertje met mijn eigen paard. weet iemand een plek waar je goed kunt rijden met je paard op het strand of misschien een website ofz. Clown

iwayalover

Re: paardrijden op het strand!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:32

Er zijn zo veel stukken strand en duinen waar je heerlijk kan rijden. Ik heb ooit gereden op het strand van Ameland, Texel, Nieuwvliet, Julianadorp. Allemaal even mooi Lachen
Ik denk dat je ook moet kijken naar wat voor jou het meest gunstige is. De regels zijn vaak in het hoogseizoen voor ieder strand hetzelfde.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:34

maar wanneer begint het hoogseizoen dan want dat weet ik dus ook niet Bloos

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:38

lauwie schreef:
maar wanneer begint het hoogseizoen dan want dat weet ik dus ook niet Bloos

Ik dacht 1 mei zo iets. Maar dat kan je denk ik beter na zoeken op internet of aan iemand na vragen die vaker op het strand komt.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:50

ooh, lijkt mij echt zooo leuk Cool

heb het alleen nog nooit gedaan en zie het me ook nog niet doen in de toekomst.. spijtig genoeg

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:00

is er nog iemand die al eens op het strand heeft gereden met zijn paard???

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:32

Sommige hoogseizoenen beginnen al op 1 april, andere op 1 mei. Op sommige plaatsen mag je tussen 19.00 en 7.00 op het strand, andere tussen 21.00 en 9.00. Er is een site waar je het kan vinden voor elke plaats, maar welke dat is? Geen idee.

Hier in Hoek van Holland kan je mooi rijden. Breed strand, mooie duinen. Maar de ruiterpaden in de duinen zijn wel aan de zware kant, maar zijn ohz. niet te zwaar. Je mag na 1 mei tussen 21.00 en 9.00 op het strand. Er is een hoop parkeergelegenheid en is makkelijk te bereiken. (Vanaf Utrecht een uurtje rijden)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:25

ik geloof dat het seizoen in julianadorp op 1 mei begint maar ik ben er van de week dus dan zal ik het ff nakijken. dan mag je tussen 7.00 en 19.00 niet op het strand.
ik heb er zelf nooit gereden maar iemand die ik ken staat met der paarden vlakbij het strand en die gaat er als t mooi weer is vaak rijden.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:00

Tja, ik zeg het nog maar weer eens hoewel het voor de meeste mensen helaas niet haalbaar is: op de waddeneilanden mag je eigenlijk altijd en overal wel op het strand rijden!

Ik rijd eigenlijk elke week wel een paar keer over het strand; met mijn eigen paarden (de grootste bak hier is het strand! Haha! ) of met een groep die vanuit de manege een buitenrit maakt. Dat zijn dan vaak toeristen.

Zomers is het heerlijk om even een beetje dressuur te oefenen op het strand en daarna even het water in..

o0PaRiS0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:05

HeeeJ...

HeT Strand van castricum/egmond is heerlijk!.. je kan kiezen om gelijk het strand op te gaan of eerst nog ff lekker door de duinen/bossen te rijden...

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 16:57

ik zit tot eind april in het gips en daarna kan ik waarschijnlijk nog niet gelijk rijden Huilen dus dat word wachten tot het zomerseizoen is afgelopen want om me paard in de zomer in een hette trailer te zetten vind is niet erg fijn voor het paard Bloos denk ik en dan kan ik ook maar eventjes op het strand

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:07

lauwie schreef:
ik zit tot eind april in het gips en daarna kan ik waarschijnlijk nog niet gelijk rijden Huilen dus dat word wachten tot het zomerseizoen is afgelopen want om me paard in de zomer in een hette trailer te zetten vind is niet erg fijn voor het paard Bloos denk ik en dan kan ik ook maar eventjes op het strand

Als je ergens gaat waar je om 7 uur het strand op kan, is dat mogelijk, toch?
Je zorgt dat je daar rond 7 uur meteen bent en je heb min. 2 uur. Geloof mij, jij houdt het echt geen 2 uur vol op het strand. Dan heb je het wel weer gezien Lachen

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 22:49

Ik dacht dat je in Hoek van Holland na 1 april tussen 19.00 en 7.00 mocht rijden... Ben ik nou altijd in de bonen geweest?
Als het een beetje meezt ga ik 2e paasdag voor het eerst met eigen pony naar het strand, heb er superveel zin in!!!
Weet iemand hoe het zit met het strand van Oostvoorne/Rockanje? Daar zou ik ook weleens willen rijden Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:31

Evenaar schreef:
Ik dacht dat je in Hoek van Holland na 1 april tussen 19.00 en 7.00 mocht rijden... Ben ik nou altijd in de bonen geweest?
Als het een beetje meezt ga ik 2e paasdag voor het eerst met eigen pony naar het strand, heb er superveel zin in!!!
Weet iemand hoe het zit met het strand van Oostvoorne/Rockanje? Daar zou ik ook weleens willen rijden Lachen

Nee dat het 1 mei is weet ik heel zeker, ben er zaterdag toevallig geweest. Maar dat het 7 uur is, zou ook kunnen. Daar ben ik niet zeker van, maar ik dacht dat het 9 uur was.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:05

1 mei is natuurlijk alleen maar beter! Mensen die ik ken gingen altijd rond 19.00 uur naar het strand en hebben iig nooit een bekeuring gehad Haha!.
Wij zijn van plan om vanaf nu wat vaker naar het strand te gaan dus dat moet ik maar eens navragen!

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:12

Ik ben toevallig afgelopen zaterdag voor het eerst met mijn bijrijdpaard op het strand geweest in Castricum. En het is me prima bevallen! Haha!

Het 'hoogseizoen' begint daar op 1 mei, vanaf dan mag je overdags met je paard het strand niet op. Na 20.00 wel. In dit gebied moet je ook een duinkaart kopen (kosten 3,60), maar ik denk dat dat in de meeste gebieden moet... Succes ermee!

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:14

Oja en het 'hoogseizoen' duurt tot 1-10.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:49

Sjonniej schreef:
Evenaar schreef:

Nee dat het 1 mei is weet ik heel zeker, ben er zaterdag toevallig geweest. Maar dat het 7 uur is, zou ook kunnen. Daar ben ik niet zeker van, maar ik dacht dat het 9 uur was.

Bij Monster, Schelpenpad en Kijkduin gelden ook de regels van 19.00 tot 7.00... Zal dan denk ik ook wel zo zijn in Hhv? Beetje raar anders als ik er op Monster opga richting Hvh, en er dan 2 uur over moet doen voordat ik daar het strand opmag Clown

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:15

Hier in Renesse - Haamstede mag je vanaf 1 Mei tussen 10 en 7 niet op het strand.