Geen van de kleinkinderen mochten de wei in zonder begeleiding (zonder mij dus) dat komt alleen maar omdat Tootsy bij die man steigerde en beet zodra hij haar uit de wei haalde (heeft ze bij mij 1 keer gedaan om me te testen (gelijk de 1e dag daarna nooit meer)
). Dus daarom durfden ze de kleinkinderen er niet bij te laten.Ik ben al 1,5 jaar bezig om haar te gaan kopen, alleen maar omdat het zo goed klikt tussen ons heb ik echt nog NOOIT eerder gehad met een paard/pony. Maar die mensen deden altijd moeilijk ik mocht het erf niet af, ze wouden haar niet kwijt mocht niet met de trailer naar de manege of naar het bos.(ik snap dat zij van hun is en dat zij de beslissingen nemen maar toch erg jammer). Het komt er dus op neer dat ik de enige ben/was die er ooit wat mee gedaan heeft!
Nu is die man 6 weken terug overleden.
. En nu komt ALLE verzorging aan mij over te staan! Want die vrouw durft niet en die kinderen van haar en de kleinkinderen ook niet. Dus als er iet gebeurd dan ben ik de enige die een oplossing moet hebben!.Maar ja ik wil haar nog steeds kopen maar daar ga ik nu echt niet over beginnen!! (haar man is net overleden)! Ik heb al wel poslhoogte genomen door te vragen of het nog wel lukte dat zij Tootsy deed. Ze zei ja dat gaat nog goed hoor! (het enige wat ze hoeft te doen is wat hooi over het hekkie heen gooien en wat water geven.)
Maar nu is het probleem dat ik ontiegelijk aan haar gehecht ben geraakt!! en bang ben om haar te verliezen!......
MAAR ik ben een echte dressuurfanaat en ik wil dan ook dressuur kunnen rijden als ik een paard heb. Dus zou ik een dressuur paard moeten kopen.
alhoewel Tootsy we ietsjes aanlesg heeft voor dressuur ze zou makkelijk kunnen wijken of wisselingen van galop. Maar dit alles is natuurlijk niet zeker ik gok het want ik en nog bezig om haar alles te leren.
dit is het probleem:
zal ik mijn schatje kopen (als die vrouw haar wegdoet, en zij doet haar niet weg zonder mij daarover in te lichten want van de 2 jaar dat ik daar loop roep ik al 1,5 jaar dat ik de 1e ben als ze verkocht word!) en daarmee een risico lopen dat ik niet echt dressuur kan rijden maar wel hele andere leuke dingen met haar kan gaan doen
of zal ik sparen voor een dressuurpaard????
sorry voor het lange verhaal.........
! Zoals ik het hier lees, ben je gewoon veel te veel aan haar gehecht! Wacht nog een paar weken en dan kan je volgens mij best met een rustig geweten, nog eens voorzichtig aan die boerin vragen of ze het paardje niet aan jou wil verkopen?!!!

Ik denk er nog eens heeeel goed over na! En ik laat jullie zeker weten wat het word!.

)
Zoals je haar beschrijft vind je het een fantastisch paardje! Lijkt mij ook een heel leuk paardje! Maar zoals al velen hebben gezegd, ik denk dat iedereen te lomp over fjorden denkt, en jij misschien ook wel aangezien je aan een 'dressuur paard' denkt...nou...wat is nou weer een dressuur paard? Elk paard kan dressuur! Kijk maar eens naar de andere berichten die hier geplaatst zijn, fjorden die Z lopen enz enz! Zo kun je én plezier hebben met tootsy en je kan lekker dressuren. Een fjord is heel wat aan te leren, alleen omdat men in de loop van de tijd zijn gaan denken dat fjorden tot B kunnen lopen en niet verder, zijn meer mensen zo over fjorden gaan denken. En dat is fout. Ik vind dus dat je voor Tootsy moet kiezen! Ga ervoor. Denk vooral aan de argumenten van Cassidy, je kunt nog zoveel met haar doen!