0grams dekens van harry horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

0grams dekens van harry horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 18:19

wie hebben allemaal de 0 grams dekens er alllemaal al dag en nacht opliggen?? mijn paardje heeft wel een dunnen vacht van zichzelf,en heeft bronchites.wat is verstandig!!gr emaartje

flicka

Re: 0grams dekens van harry horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:18

Mijn paard staat nu dag en nacht zonder deken. Met regen en kou heb ik ook een 0 deken erop liggen. Bronchites is een aandoening van de luchtwegen en daar doet een deken niks aan. Met dit lekkere weer die deken eraf!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:53

Die van mij is net overgeschakeld naar een dunnere (nog wel) gevoerde deken. Het is bij ons wel lekker weer maar om hem nou alleen met 0 grams of helemaal gene deken te zetten is nog wel erg koud.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:00

Die van mij heeft nu een licht gevoerde deken op. Had gisteren even een 0 grams HH regendeken op, maar daar stond hij vrezelijk onder te zweten omdat het een regendeken is.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 22:17

ik laat toch nog maar even de dunne winterdeken op liggen want aan het bos is best nog koud!!!en voelde vanvond eronder en ze kan het toch nog wel ophebben...gr

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 23:19

Ligt eraan of ze op stal staan of niet. Ik vind het vaak overdreven om een paard op stal onder een gevoerde deken te zetten. Die van mij staat overdag in de wei en 's-avonds in een buitenstal. Nu met de lente dus geen deken meer op. Ook amper geen verharing meer. Maar ik rijd ook geen wedstrijden dus maakt het me allemaal niet uit. Ze blijft zodadelijk 's-nachts ook buiten en dan laat ik nog even haar 0-deken op en haal die er '-morgens af.
Een paard heeft een natuurlijke bescherming tegen de kou maar wij verstoren de hele boel Huilen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 01:12

MIjn merrie loopt al de hele winter met de waterdichte ongevoerde deken van HH. Zit mooi in de vacht en had het niet koud. Die staat nu dus ook lekker onder de 0-grams

Mijn andere paard loopt nog met de 150-grams op zijn ruggetje. Heb voor hem ook geen ongevoerde volgens mij

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 08:49

Novia loopt sinds een week onder haar 0-grams HH.
Daarvoor onder een 150-grams.
Ze heeft het niet koud, en het is ook niet te warm.
Bronchitis en de deken hebben in mijn ogen weinig met elkaar te maken op dit moment.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:58

Rafiq staat 's nachts op stal en die heeft sinds een week ook een 0-grams HH-deken met fleecevoering op. Hij heeft een hele dunne vacht.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 00:39

ik heb vandaag toch besloten om de winterdeken eraf te doen,ze staat nu dag en nacht onder een 0grams hh regendek/zomerdek....

ps:klopt dat dat een ingevoerde deken meestal gaat zweten??