Vraagprijs paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gabbertje

Vraagprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:27

Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier mag stellen.

Ik zit er erg over te denken om Gabber te verkopen, ik vind dat ik hem niet meer genoeg te bieden heb. Hij heeft slijtage aan het sesambeentje maar is hier niet kreupel aan. Hij mag geen zwaar werk meer doen, maar als leerpaard of als recreatiepaard is hij zeer geschikt. Nou vroeg ik me af wat ik voor hem mag/kan vragen. Het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit, weidegang en een goed tehuis gaan voorop.

Gabber: Able Albert x Legaat x Joost x Marco Polo (volgorde klopt niet helemaal denk ik, heb de papieren niet bij de hand)
1.72 m
ruin
10-05-1988 (16 bijna 17 jaar)
donkerbruin, zwarte manen, 4 witte haartjes op z'n voorhoofd

Gabber is Z1 dressuur geweest en ik heb hem niet prestatiegericht gereden en af en toe een wedstrijdje L1

Hij is superbraaf en heeft een geweldig karakter, zeker voor een angstige ruiter/amazone (zoals ik) je kunt verschrikkelijk veel van hem leren en is heel fijn te rijden.

Het is zomaar een vraag, ik weet nog helemaal niet zeker of ik het over mijn hart kan verkrijgen om hem weg te doen...

Liene

Re: Vraagprijs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:44

Ik denk zo'n 1000-1500 euro.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:50

Kan je hem niet beter in bruikleen geven? Dat het wel jou eigendom blijft, maar hun de stalling enzo betalen?
1000 euro lijkt me al redelijk veel...

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:25

ik denk zo'n 600 euro. Als je een tehuis ook belangrijk vindt tenminste..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:59

Ik denk ook 1000 tot 1500 euro, maar idd kun je hem dan niet beter in bruikleen geven? Of een lieve verzorger/ster zoeken?

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 10:14

Ik heb al het een en ander gehoord over leasen, het is op zich niet zo'n gek idee om dat te doen. Ik moet daar alleen wel even over nadenken.
Ik denk dat een beginnend ruiter nog heel veel van hem kan leren, zeker als het om de basis van het paardrijden gaat.
Een verzorgster is een beetje lastig denk ik, de stal waar hij nu staat vind ik niet zo geschikt voor Gabber, er is alleen weiland en geen bak. Je kan dus wel in het land rijden, maar als het zoals de laatste tijd erg nat is wordt het al een probleem.
Nogmaals, een goed tehuis en een lief baasje gaan echt voorop. Als iemand nog veel plezier kan beleven met hem en af en toe lekker rijden doet de prijs er echt niet toe. Hij is gewoon niet helemaal goed meer, zal misschien ook niet meer goedgekeurd worden, de slijtage kan erger worden (is in 2 jaar tijd niet achteruit gegaan) en daarom snap ik ook echt wel dat ik niet veel meer voor hem kan vragen.