gaithers / leren chaps: welke merk ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eowynnie

gaithers / leren chaps: welke merk ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:47

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor leren chaps/gaithers.
En wil graag weten welke mensen er hier leren chaps hebben en van welk merk. Die van petrie lijken mij wel fijn , heeft iemand er ervaring mee ?
Of nog een ander tip van een goede ???

Concorde

Re: gaithers / leren chaps: welke merk ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:16

Ik heb ze zelf van DMS, niet geweldig mooi ofzo maar ze doen het prima, waren ook niet zo duur als petries.
Die van Rectiligne zijn heel mooi en zitten ook heerlijk, blijven ook lang goed.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:30

Ik heb de chaps van Petrie en die bevallen erg goed! Erg mooie kwaliteit leer.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:40

Ik heb ook die van petrie maar zijn te klein geworden, wilde misschien die van dms aanschaffen maar doe dat toch maar niet. Ik ga weer voor de petrie's op maat gemaakt en al voor 100 euro

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:21

Ik houd dit topic maar even in de gaten, ben zelf ook aan het rondkijken voor gaithers.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:23

Ik ben ook aan het rondkijken naar gaithers/leren chaps, maar wat ik me afvroeg is: moet je ze ook inrijden zoals leren rijlaarzen? Ik rijd nu met rubberen botten op wedstrijd maar aangezien ik gewend ben om met chaps te rijden zit dat echt niet lekker meer

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:25

ja ze zakken ook in, het paar petrie gaithers wat ik nu heb is ook een stukje ingezakt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:27

ik heb eerst hele dure (zo'n 100 euro) gehad van imperial riding... die werden snel lelijk en de rits ging ervan kapot.
nu heb ik goedkope (zo'n 40 euro) van geen idee wat voor merk (gok op harry's horse) en die zijn supermooi en blijven ook mooi Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:42

LiSSy schreef:
ik heb eerst hele dure (zo'n 100 euro) gehad van imperial riding... die werden snel lelijk en de rits ging ervan kapot.
nu heb ik goedkope (zo'n 40 euro) van geen idee wat voor merk (gok op harry's horse) en die zijn supermooi en blijven ook mooi Lachen

die van Imperial riding heb ik ook,
heb ze toen in uitverkoop gekcoth voor 45 euro en ben dr super tevreden over.
rij dr nu 3 jaar mee en nu pas begin je te zien dat ze ehct veel gebnruikt zijn, ik rij er 4/5 x in ded week mee.
ben dr heel tevreden oner.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:37

Ik heb ze van Derby. Zitten echt heel fijn en blijven ook heel mooi.

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:17

Breitling schreef:
Ik heb ook die van petrie maar zijn te klein geworden, wilde misschien die van dms aanschaffen maar doe dat toch maar niet. Ik ga weer voor de petrie's op maat gemaakt en al voor 100 euro

moet je leren chaps op maat laten maken net als leren laarzen ?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:25

Ik heb leren chaps van cavallo, zijn een stuk soepeler als die van petrie. Blijven mooi en zitten fijn.
Ik vind de nieuwe chaps van ariat ook erg mooi! en mooie soepele kwaliteit leer, die wil ik misschien nog wel voor wedstrijden Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:27

ik vind die van ariat ontzettend lelijk Bloos ik vind die chaps van petrie echt het leren rijlaars effect geven door de stevigheid. krijg je een fijne been ligging van Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:30

Ik heb sinds een maand van die laarzenschachten van Rectiligne. Tot nu toe bevallen ze prima. Ik heb hele goede geluiden gehoord over dit merk.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:37

porscherider schreef:
Ik heb sinds een maand van die laarzenschachten van Rectiligne. Tot nu toe bevallen ze prima. Ik heb hele goede geluiden gehoord over dit merk.

Waar heb je ze gekocht en wat was de nieuwprijs?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:52

wat ik trouwens nog wel kan vermelden is dat als je ze bij huet www.rijlaarzen.nl op maat wilt hebben ben je 99 nog wat kwijt dat is 19 euro meer als normaal, en bij divoza blijven ze gewoon 84 euro, ook op maat gemaakt (van petrie)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:02

patos schreef:
porscherider schreef:

Waar heb je ze gekocht en wat was de nieuwprijs?

Ik heb ze gekocht bij de ruitersportzaak bij mij in de buurt. Bij mij in de buurt = omgeving Sneek. Ik heb er 102,95 voor betaald. Was een rib uit m'n lijf maar het is het waard geweest. Helaas stopt de ruitersportzaak met de verkoop van Rectiligne omdat de levering al enige tijd zeer problematisch is. Ik ben dus net op tijd geweest. Haha!
Ik had ook nog de mogelijkheid voor dergelijke chaps van Imperial Riding alleen pasten die niet goed. In eerste instantie ging ik daar ook voor omdat ze toch iets prijsgunstiger waren. Knipoog Maar ja, ze pasten niet dus werden het de Rectiligne. Ik geloof dat ik m'n Petrie's maar verpats (laarzen dan he), ik wil niet meer anders!

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 18:01

Breitling schreef:
wat ik trouwens nog wel kan vermelden is dat als je ze bij huet www.rijlaarzen.nl op maat wilt hebben ben je 99 nog wat kwijt dat is 19 euro meer als normaal, en bij divoza blijven ze gewoon 84 euro, ook op maat gemaakt (van petrie)

móeten ze dan op maat gemaakt worden ?? of is dat alleen als je een lastige maat hebt ??

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:09

eowynnie schreef:
Breitling schreef:

móeten ze dan op maat gemaakt worden ?? of is dat alleen als je een lastige maat hebt ??

alleen als je niet in de maattabel past, net al bij rijlaarzen Knipoog

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:51

Ik heb sinds kort gladleren chaps van Sergio Grasso, voor mij een niet zo bekend merk. Ze zijn heel fijn, zoek er nu nog een paar leuke schoenen onder Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:59

Ik rijd al tijden met gaithers van Cavallo en jodphurs van Ariat. Ze zitten heerlijk en het ziet er ook nog eens heel netjes uit.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:48

Ben vandaag naar van rijs geweest om te kijken voor schoenen en chaps. Heb schoenen van euroriding en chaps van petrie (waren daar maar 78 euro Haha!), volgens de verkoopster zakten de chaps niet in?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:49

Misser schreef:
Ben vandaag naar van rijs geweest om te kijken voor schoenen en chaps. Heb schoenen van euroriding en chaps van petrie (waren daar maar 78 euro Haha!), volgens de verkoopster zakten de chaps niet in?

Dan heeft de verkoopster je slecht geinformeert want ze zakken wel degelijk in. Ik heb ze vandaag laten aan meten en worden voor mij op maat besteld en daar gaven ze ook aan dat ze nog wat in zakken, die ik hier nu thuis heb liggen (ook van petrie) zijn ook in gezakt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:51

Maar minder dan laarzen of niet?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:08

denk wel een beetje het zelfde als laarzen