Wat kost het om een paard te laten keuren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Wat kost het om een paard te laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:13

Ik heb diverse zoekopdrachten geplaats, maar ik krijg geen juiste antwoorden. Dus maar even op deze manier. Weet iemand hoeveel het ongeveer kost om een paard te laten keuren? Hoeft niet incl. foto, maar dat zou wel handig zijn.
En wat kun je beter doen hun eigen dierenarts, of er zelf eentje zoeken (in een vreemde provincie)?
Alvast bedankt. Pling

Zilly

Re: Wat kost het om een paard te laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:16

Ik denk dat de keuringen heel erg per DA of zelfs provincie verschillen. Voor een klinische keuring moet je (denk ik) rekening houden met een bedrag tussen de €75-€150 (maar dit is wel zeeeer ruim genomen. En voor een rontgen-keuring moet je toch al gauw aan bedragen als €500 denken !!!
Ik zou ALTIJD zelf een DA uitzoeken, en niet de DA nemen van de verkopende partij, er zitten een hoop corrupte DA's tussen Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:17

Je kan beter zelf een dierenarts kiezen ipv hun dierenarts. Ik heb destijds voor de klinische keuring 125 euro betaald geloof ik (zonder fotos)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:28

volgens mij is clinisch bij ons maar 40 euro Verward
Ik zal in ieder geval eerst even naar de prijzen informeren voor je ervoor gaat Haha!
Op foto in Emmeloord was volgens mij 400-500 euro met clinische keuring.
Kies in ieder geval zelf een dierenarts!!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 15:55

Ik kreeg net een berichtje van de eigenaresse dat we misschien de kosten van het keuren konden delen. Dan hebben we namelijk allebei zekerheid, want volgens mij liep hij voor niet helemaal regelmatig.
Lijkt heel leuk dit aanbod, maar ja, dan is de kans groot dat ze haar eigen dierenarts laat komen.
Eigenlijk vertrouw ik haar volkomen, maar ja, je weet maar nooit.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:02

De kosten weet ik niet, maar ik zou het in ieder geval laten doen door een eigen DA! Al lijkt de eigenaresse nog zo te vertrouwen, je weet maar nooit...

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:16

Ik heb mijn paard een maand geleden zowel Klinische als rontgenologisch laten keuren en was toen zo'n 350 euro kwijt