Naald & Draad vlechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Naald & Draad vlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 11:51

Oke ik ga niet vragen hoe ik dat moet doen, want dat valt toch niet goed uit te leggen via internet!

Maarre wat voor spullen heb ik daar allemaal voor nodig? Pektouw? naald?

mariska32

Re: Naald & Draad vlechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:12

idd.
draad en stompe naald.
i.p.v. een elastiekje bind je de knot als het ware op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:12

poeh dat is best lastig uit te leggen, maar ik ga mijn best doen Haha! anders wil ik het in almelo je wel voordoen.

je hebt nodig:
elastiekjes, pektouw en een speciale naald (deze is wat korm en afgeplat aan het uiteinde)

je maakt eerst net zoals normaal strakke vlechten en die zet je vast met een elastiekje.
daarna draai je het pektouw een keer om het uiteinde van het vlechtje en die zet je vast. zorg dat het lange uiteinde (dus waar je naald aanzit) aan de onderkant eruit steekt.
dan steek je die van de kant waaraan je staat naar de andere kant door de basis van de vlecht, dus dichtbij de manenkam. je hebt nu als het ware een lus. je steekt terug op dezelfde manier zodat je naald weer aan de kant is waaraan je staat.
dan steek je je naald in de 'bolle' kant van de lus, dus het uiteinde waar hij een bolling heeft. dan steek je hem weer van jouw kant naar de andere kant door de basis van de vlecht. nu heb je een knot. deze knot is nog niet helemaal perfect en je moet er dan nog af en toe doorsteken zodat hij mooi rond wordt en goed vastzit.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 12:17

Bedankt Lissy en mariska32!
Ik ga vanmiddag [of morgen] even deze spullen bij de ruitershop halen... en dan hoop ik dat iemand me kan helpen vrijdag de dag voor ik wedstrijd heb Haha!

Offtopic: Lissy ik ga niet naar Almelo Verdrietig geen plekje voor overnachting!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:18

onze caravan heeft helaas maar 1 2 persoonsbed... maar ik heb wel een tent die je kan lenen.
moet je gewoon ff bellen met de scouting voor een plekkie op de camping. is niet zo duur