oren plat leggen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wildgirl1981

oren plat leggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 09:37

Hoi,
ik merk dat mijn paard tijdens het eten van zijn mengeling altijd zijn oren plat legt als ik te dicht kom. Ik passeer af en toe met zijn hooi, omdat ik dat ophang in hooinetten en ik kom dan echt niet te dicht, maar toch gaan die oren plat. Is dit normaal? Wat kan ik er eventueel aan doen want ik voel me zo uitgesloten.

tiggeriedoo

Re: oren plat leggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:06

Mijn paard doet dat ook! Veel paarden doen dit. Kom niet aan het eten. Ik kan er wel bij komen nu, in het begin niet. maar als een ander in haar stal stapt als ze aan het eten is, hapt ze ernaar en zwiept ze met haar hoofd (oren plat uiteraard). Beetje voernijd kan het zijn. Op zich geen ramp.

Mijn paard legt haar oren niet plat, maar wel naar achter als ze mij ziet. Als ik me omdraai gaan de oortjes naar voren, en soms vergeet ze haar oren naar achter te doen! Een karakter trekje dat veel paarden hebben. Ze vinden je lief maar willen het niet laten merken. Kweet niet precies hoe het zit, maar op zich kan het echt geen kwaad.

Zeker bij het eten niet hoor. Zolang ze je niet aanvalt is het goed!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:00

bijna ieder paard doet dat,vind jij het gezellig als ze steeds langslopen als jij aan het eten bent? Clown

gewoon het paard lekker laten doen!

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:38

Denk dat gewoon bijna alle paarden bang zijn dat jij zijn eten opeet ofzo!!! Nu die van jou weet dat jij niets doet, is het op zich wel okee, maar het is gewoon een teken van verdedigen van eten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:37

tiggeriedoo schreef:
Mijn paard doet dat ook! Veel paarden doen dit. Kom niet aan het eten. Ik kan er wel bij komen nu, in het begin niet. maar als een ander in haar stal stapt als ze aan het eten is, hapt ze ernaar en zwiept ze met haar hoofd (oren plat uiteraard). Beetje voernijd kan het zijn. Op zich geen ramp.

Mijn paard legt haar oren niet plat, maar wel naar achter als ze mij ziet. Als ik me omdraai gaan de oortjes naar voren, en soms vergeet ze haar oren naar achter te doen! Een karakter trekje dat veel paarden hebben. Ze vinden je lief maar willen het niet laten merken. Kweet niet precies hoe het zit, maar op zich kan het echt geen kwaad.

Zeker bij het eten niet hoor. Zolang ze je niet aanvalt is het goed!

Idd, merrie waar ik op rijd vind het ook altijd zooo leuk om meteen die oren in de nek te gooien als de deurvan de stal open gaat. Sowieso is ze altijd chagerijnig, met die oren in de nek, ook alsje haar aait. Stiekem vind ze hetdan heerlijk, want als je dan wegloopt dan duwtze met d'r neus dat je door moet gaan. Heel grappig om te zien.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:40

beautylover schreef:
bijna ieder paard doet dat,vind jij het gezellig als ze steeds langslopen als jij aan het eten bent? Clown

Dan heb ik toevallig 3 die het niet doen Haha!

Alle 3 vertrouwen ze me en ik mag ook gewoon met mijn hand in hun voerbak dan gaan ze netjes aan de kant. Op het begin bleef ik er gewoon uit de buurt, maar nu ik een goeie band met ze heb kan ik gewoon alles doen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:42

Faniek schreef:
beautylover schreef:

Dan heb ik toevallig 3 die het niet doen Haha!

Alle 3 vertrouwen ze me en ik mag ook gewoon met mijn hand in hun voerbak dan gaan ze netjes aan de kant. Op het begin bleef ik er gewoon uit de buurt, maar nu ik een goeie band met ze heb kan ik gewoon alles doen.

ik heb ook een enorme goede band met mijn pony zoals iedereen zegy Clown
maar bij haar voer wilt ze toch liever niet hebben dat ik erbij ben(tenminste als ze op stal staat wil ze het niet)

Haha!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:01

Ik schud lekker bij haar in de stal als ze erbij staat een emmer slobber uit in haar voerbak. en ongeduldig dat ze is dan haha. moet ik haar altijd beetje tegenhouden, anders komt de emmer niet goed leeg. Maar of ze nou de oren in de nek legt. ik kan gewoon naast haar staan en mijn hand in haar voer doen. reageert ze niet op. ze eet gewoon lekker verder haha Haha!

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:31

Ja mijn paard doet dat ook en ik denk ook dat hij bang is dat ik het afpak.Als er een vreemde bij is dan word hij echt pissig! Vork