struikelen en op de knieen vallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huisvrouw

struikelen en op de knieen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 00:31

Sinds enige tijd struikeld mijn paard erg veel. Als ik draaf dan is het minder maar wanneer ik stap....lijkt ze wel over alles te struikelen. Een aantal maanden geleden was dit niet zo!
Vandaag reed ik in het bos en ze valt zo op haar knieen! Echt doodeng! Dit is ook de enige reden dat ik een cap draag....ik ben zo bang dat we samen een keer neer gaan!
Hebben jullie enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Waar kan dit aan liggen? Het is toch raar dat dit nu wel gebeurd en een tijd geleden nog niet?

HippoLogic

Re: struikelen en op de knieen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:17

Hoe oud is je paard?
Als je paard overbouwd is omdat hij in de groei is, struikelt een paard gemakkelijker omdat het gewicht al naar voren neigt. Dat kan weer over gaan als hij aan de voorkant groeit.

Er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn. Misschien een goede vraag om aan je veearts te stellen? Het kan erg gevaarlijk zijn als dat onder het rijden gebeurt. Stel je voor dat ze op je valt...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:53

ik had dat bij mijn vorige verzorgpaard, als de hoeven wat lang werden, ging ze meer struikelen. Op de knieën vallen deed ze gelukkig niet. ALs de hoefsmid was geweest, ging het weer stukken beter.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:02

Weet je al of er geen gebreken in de benen zijn?
Misty heeft ook zo'n periode gehad,
ze struikelde toen omdat ze te hoog op haar pezen stond.
Misschien moet je de hoefsmid er even na laten kijken Knipoog

Succes!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 09:39

Mijn paard is net 15 geworden. Morgen komt de hoefsmid langs....misschien dat ze te lang geworden zijn...Maar volgens mij valt dat wel mee. Ik zal eens vragen of hij iets weet.
Verder heeft ze een behoorlijke peesblessure linksvoor achter de rug en een knieblessure linksachter. Maar het is zo vreemd dat dit een beetje nieuw is want die blessures zijn al een aantal jaar geleden weer goed gekomen. Zou het kunnen dat de hoefsmid iets niet helemaal goed heeft gedaan?
Ze is niet echt overbouwd ofzo maar heeft toch wel de neiging, vooral in het bos om wat op de voorhand te stampen en in stap....geef ik haar eigenlijk altijd lange teugel.
Het is gewoon heel gevaarlijk...ik ben gisteren goed geschrokken toen ze opeens op haar knieen zat....gelukkig had ze geen beschadigingen maar ja.....hopelijk vallen we nooit samen!