Hoe is het NU met de zomerexzeempaarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vivanes

Hoe is het NU met de zomerexzeempaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:13

Mijn paard heeft zomerexzeem en heeft vorig jaar een kuur gehad (Novabogom) en die man zei dat het daarmee voor altijd over zou gaan. Ik weet niet of ik dat moet geloven, maar vorig jaar heeft ze al een stuk minder geschuurd dus dat is al heel wat.
Maar nu heeft ze met dat warme weer nog niet geschuurd, nog geen een keer. Nu vroeg ik me af, omdat het toch nog best vroeg in het seizoen is, hoe het met de rest van de zomerexzeempaardjes gaat? Zijn die van jullie al aan het schuren?

Groetjes Marieke

Leeuwnie

Re: Hoe is het NU met de zomerexzeempaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:28

Ik heb zelf geen exceempaard, maar waar ik mijn paard stal staan er meerdere:

Ik zie ze nog niet schuren en ik zie nog geen harde plekken, korsten ed. Maar ik denk dat dat niet lang meer zal duren !

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:40

Mijn bijrijdpony is een exceempony, ik heb haar nog niet kunnen betrappen op schuren, gelukkig. Ze staat dan ook nog binnen en het is nog niet heel erg warm geweest. Haar manen en en staart (vooral de staart) zijn gelukkig sinds de zomer alweer een heel eind gegroeid..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:50

de mijne begint pas in mei/juni ofzo te schuren.
dus dat duurt nog wel even.

op medisch staat een heel topic over zomereczeem...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:05

Wij hebben hier ook een aantal pony's staan die schuren (ookal zal je het niet zeggen). Doordat ze vorige zomer alleen hebben buitengestaan tussen 11.00 en 15.00 uur, hebben ze praktisch niet geschuurd. Bij 1 was de staart een klein beejte geschuurd, maar de manen zijn gespaard gebleven. Eens kijken hoe het dit jaar gaat, doe het gewoon op dezelfde manier als vorig jaar.
Afgelopen december hebben wij er 1 pony bijgekregen, die is verkocht omdat hij alles kapotschuurde. Die man zette de pony dag en nacht buiten. Ook deze pony ga ik op de manier van vorig jaar buitenzetten.
Wij hebben al veel middeltjes geprobeerd, maar helaas...... niets heeft er gewerkt en dit is voor ons de beste manier.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:41

Ik heb er een paar staan die nog niet echt eczeem hebben (denk ik) maar er wel tegenaan zitten.
Ik heb alle berichten over alle middeltjes gevolgd en ben tot de conclusie gekomen dat er geen enkel middel is wat afdoende werkt, je bent een hoop geld kwijt en dat ieder jaar weer en maar tobben over welk middel nu weer eens te proberen.
Ik pak ze daarom dus gewoon helemaal in, ze staan bij mij 24/7 zomer en winter buiten en bepaalde tijden binnen zetten is geen optie dus inpakken maar Haha!
Ik ben dit jaar overigens te laat ben ik bang, ik zag er al weer 2 schuren en dat is echt veel eerder dan vorig jaar, ik had er nog niet op gerekend, nu maar hopen dat inpakken nog helpt anders heb ik weer kale neten lopen Haha!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:14

Hier nog geen geschuur. Maar ik ga vandaag beginnen met wassen, van teershampoo. En daarna het insmeren van klitwortel. Morgen ga ik naar de ruitersportzaak om een fles appelazijn te kopen. Maar zowel in als uitwendig gebruik. Vorig jaar was het best erg. Maar zolang op stal zetten is voor mij niet de oplossing.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:02

Ik merkte gisteren dat het allemaal toch aan het kriebelen was weer bij haar... Dus ik ga vandaag maar weer beginnen met de Fenonolf. Nieuw middeltje voor mij dit jaar, dus ben benieuwd!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:08

Tot nu toe nog geen geschuur hier.
Ik hou mijn hart vast en hoop dat het nog even duurt eer ze begint.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:31