Piele wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiepprinZ

Piele wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:31

Mijn ruin van 8 heeft regelmatig last van een smerige koker, met van die stukjes enzo Vingers aflikken

Momenteel maak ik het schoon met lauwwater en Excalibur, van de paardendrogist. Persoonlijk vind ik dit niet echt ideaal. Het werkt wel wat, maar niet super.

Hoe wassen jullie het?

Sting

Re: Piele wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:37

NIET Knipoog. Als 'hij' eruithangt, pulk ik de grootste stukken eraf, en dan vind ik het wel prima.

Hier zijn al veel topics over geweest, volgende keer ff zoeken Lachen.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:38

Hij hangt er alleen met wedstrijden uit... haha! Op de 1 of andere manier komt er dan weer een beetje hengst bij hem naar boven!

Maar het stinkt ook heel erg...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:52

gewoon met handwarm water is ook al voldoende.
in de zomer spoel ik het wel schoon bij mijn pony, in de winter pulk ik alleend e velletjes eraf..

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:13

Die van mij is er niet echt van gediend, ik pulk ook meestal de losse stukjes eraf.
Wel kun je het insmeren (op spuiten uit de fles) met baby-olie (op forum gehoord) hierdoor gaat het smegma (brokjes smeer) los zitten zodat ze bij het uit- en inschachten er al af gaan. Zo voorkom je ophoping.

Patricia

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:18

altijd na het rijden gooit hij zijn pielemoos eruit en dan haal ik de velletjesen brokken eraf. hij vind het gelukkig vaak geen probleem maar echt wassen enzo...nee hoor...in de natuur gebeurt dat ook niet.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 13:42

Van velletjes heeft PrinZ ook geen last... puur die smegma die zich ophoopt in de koker.... baby olie slaat niet aan bij hem... helaas...

urlyjoly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:59

Ik laat dit mijn zusje altijd doen. Ze bind geloof ik een emmer om zijn rug, met wat water erin. En dan gaat ze van trek bewegingen maken..
Werkt goed!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:00

urlyjoly schreef:
Ik laat dit mijn zusje altijd doen. Ze bind geloof ik een emmer om zijn rug, met wat water erin. En dan gaat ze van trek bewegingen maken..
Werkt goed!

Gestoord

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 14:12

urlyjoly schreef:
Werkt goed!

Vaag

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:13

naja let daarmaar niet op
ze heeft wel mee domme reacties gepost op bokt.

jammer dat er zulke mensen bestaan Lips are sealed

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:31

klomp schreef:
altijd na het rijden gooit hij zijn pielemoos eruit en dan haal ik de velletjesen brokken eraf. hij vind het gelukkig vaak geen probleem maar echt wassen enzo...nee hoor...in de natuur gebeurt dat ook niet.

Heb jij dat dan ooit gecontroleerd?
Daarnaast heb je in de natuur geen ruinen, die meestal minder uitschachten dan een hengst, en ook komen paarden in de natuur regelmatig buikdiep in het water, wat wij ze ook structureel ontnemen en ruinen schijnen meer smegma aan te maken.
De natuur regelt het dus wel degelijk zelf. Als wij paarden hun natuurlijke reiniging ontnemen, dan zullen we dat ook zelf moeten oplossen; regelmatig controleren en schoonmaken dus.