Endurancehoofdstel: Zilco of Biothane???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Endurancehoofdstel: Zilco of Biothane???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:27

Wie heeft tips voor m'n nieuwe endurancehoofdstel? Eigenlijk wou ik een biothane, maar ik zag ergens een Zilco (die je zelf kan combineren), en die lijken mij ook wel erg mooi.
Lijkt het materiaal van Zilco erg op het materiaal van biothane? Graag ervaringen en tips!

Hilke

Re: Endurancehoofdstel: Zilco of Biothane???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:45

hoi,

Ik heb geen ervaringen met het zilco hoofdstel, maar het biothane bevalt me erg goed, het is makkelijk schoon te houden!!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:06

Hoofdstelletje aan het zoeken voor de vakantie carool Cool ? er is hier pas nog een topic over geweest, zal is ff kijken of ik hem kan vinden Lachen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 21:00

Ja marina! Haha!
M'n oude endurancehoofdstel is écht op, begint te roesten enzo, dus die is ook niet veilig meer.
En het dressuurhoofdstel van m'n zusje vind ik een beetje zonde om te gebruiken. Dat is zo'n fijn, en chique dingetje, dat is zonde in het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:18

Arwenlune heeft een kopstuk van Zilco, die is er altijd erg over te spreken Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:22

Ik heb er een van Norton, bij de Vrielink gekocht, maar dat wist je geloof ik al. Haha! Tot nu toe ben ik er tevreden over. Maar het is wel lomper materiaal zegmaar. Wat breder. Biothane is wat 'subtieler', dus wellicht past dat iets beter bij Ed omdat die zelf ook wat subtieler en sjieker is? Haha! (iig een stuk subtieler en sjieker dan mijn IJslander. Nagelbijten / Gniffelen bij hem staat dat brede van Norton wel. Vork )

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:31

ik heb er geen ervaring mee, heb een leren halsterhoofdstel van kieffer!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:38

ik heb een biothane hoofdstel, en die bevalt me erg goed. Heerlijk makkelijk in onderhoudt Haha! Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:50

Dit is een Zilco Mix&Match in geel en donkergroen. Het is echt een apart halster met kopstuk/bakstukken. Voor Rowan fijn want die wil absoluut geen bit aannemen van de zijkant af, met een gewoon halsterhoofdstel kan je vaak niet anders.

Afbeelding

Ik vind het fijn spul, voelt als leer, voor mijn gevoel iets minder 'hard' als biothane. Ik heb in ieder geval eens met een paard gelopen met biothane teugels en dat vond ik minder prettig aan m'n handen als Zilco.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 03:18

Biothane kun je ook naar hartelust combineren hoor Haha!

Afbeelding
Vind persoonlijk het biothane mooier. Maar goed, dat blijft een smaakverschil.

Afbeelding

geeekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 08:01

ik heb een zilco ook gecombineerd en die bevalt uitstekend! biothane kan ik niks over zegge want daar heb ik geen ervaring mee

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 21:34

Bedankt allemaal! Ik ben er alleen nog steeds niet zo erg uit... Nog meer ervaringen? En waar hebben jullie het hoofdstel gekocht en hoe was de service daar?