Ik zit met een probleem. Ik heb sinds dik 2 weken nu een gebroken enkel. Het is een vrij gecompliceerde breuk en ik ben er zeker nog 3 maanden mee bezig. Mijn probleem is dit:
Ik heb dus een eigen pony en die moet dus verzorgd worden. Nou heb ik allemaal super lieve stalgenoten die hem om de beurt doen, maar dat betekent dus wel dat er dus mensen zijn die al hun eigen paard hebben, werken en hobby's en ook nog eens mijn pony 2 keer in de week doen. Ik voel me daar best wel schuldig over dat ik hun met mijn probleem opzadel. Het voordeel is wel dat ik nu naar mijn pony kan wanneer ik wil in mijn rolstoel en dat ik hem dus wel regelmatig kan zien en het dan ook erg gezellig is op stal. Thuis zitten kan ik erg slecht tegen en als ik dan een middagje naar mijn pony ga met iemand dan fleur ik weer helemaal op.
Ik ken een eiland niet ver hier vandaan waar ik mijn pony misschien tijdelijk neer kan zetten. Daar staat hij dan lekker in het weiland en kan hij lekker zijn gang gaan en hoeft niemand voor hem te zorgen. De eigenaresse kijkt dagelijks naar de paarden dus hij wordt wel in de gaten gehouden. Hij staat daar dan ook met andere paarden. Alleen het nadeel is, is dat het op een eiland is en ik daar dus waarschijnlijk niet kan komen en ik hem dan dus zeker een maand niet kan zien.
Als hij daar een maand staat staan ze hopelijk bij ons ook op de wei en dan kan hij weer naar zijn eigen stal komen en kan ik hem dus ook weer bezoeken.
Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen hem op stal laten en het schuld gevoel op de koop nemen en iets heel leuks voor die meiden verzinnen die hem nu doen als ik uit het gips ben. (tips zijn welkom voor leuke dingen).
Of zouden jullie hem op dat weiland zetten waar hij lekker in het land staat met soortgenoten en je geen mensen meer belast met de zorg voor mijn pony???
Hopelijk kunnen jullie mij advieseren, mijn excuses voor het lange verhaal!!
Groetjes Ilse
P.s.: Dit alles heeft geen gevolgen voor mijn huidige stal, die kan ik gewoon behouden als ik hem tijdelijk ergens anders zet en het kost mij ook niet echt meer geld.
hm... moeilijk. Aan de ene kant snap ik je idee om hem op je huidige stal te houden, aan de andere kant is het eiland, ook voor je paardje, aantrekkelijk. Ik denk dat ik hem dan toch het liefst op de huidige stal zou laten staan, als jij dan weer uit het gips bent een leuk kadoo geven!! Ik weet niet of jullie bv al hindernissen hebben, maar daar heeft iedereen profijt van! Of anders een etentje.
Ik zou hem gewoon op je huidige stal houden. Het lijkt mij niks om een maandje ergens anders heen te moeten i.v.m. ziektes enzo. En je paard moet toch weer even wennen in een vreemde omgeving.
Dus ik zou hem lekker ''thuis'' houden en ga met de meiden van stal een lekker dagje weg bijv. naar een pretpark als dank voor alle goede zorgen Groetjes
vakantie voor het paard is toch nooit weg?? zo heeft je paardje lekker even de tijd voor zichzelf en wordt goed verzorgd en jij ook!!! plus je zadelt niemand er mee op...wat wil je nog meer??? bovendien is het maar voor een maandje...hoe lang is dat nou eigenlijk...straks hebben jullie weer alle tijd voor elkaar!! succes trouwens!
Ik denk dat je pony (daar gaat het ook om) het liefste de hele dag in de wei zou staan met zijn soortgenootjes. En des te leuker is het als jij hem naar een maand weer kan zien!
moeilijk, ligt denk ik aan het paard, heeft die baat bij 2 maanden vakantie, en daarmee bedoel ik is het er niet een die werken het einde vind en het jammer zou vinden als die minder tot geen aandacht krijgt maar lekker kan grazen en luieren. en als bedankje een etentje met zn allen, is hartstikke gezellig. of een barbeque organiseren op stal.
Als hij naar het eiland zou gaan is dat sowieso bekend voor terrein voor hem, omdat hij daar een tijd heeft gestaan en we daar vorige jaar ook nog op ponykamp zijn geweest. Verder heb ik nog eens goed over nagedacht en ga van de week ook even aan die meiden vragen in hoeverre hun het een belasting vinden, misschien zeggen hun wel zou het fijn vinden als hij naar de wei gaat of zeggen ze dat ze het helemaal niet erg vinden en het juist leuk vinden. Het is wel een pony die van aandacht houdt. Niet zo zeer veel rijden ofzo, maar vind het wel lekker om aandacht te krijgen.