Eeen eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyandMiej

Eeen eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:43

Wat deden jullie de eerste dag dat jullie een nieuw paard kregen?
en waneer gingen jullie met hem aan het werk?
Ik krijg ong. over 2 weken een pony een maand op proef!
Van allegra hier op bokt. Het is een haflo-arabier

LPtjuh

Re: Eeen eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:45

eerste dag helemaal niks hem aan zijn stal laten wennen , tweede dag heb ik hem een beetje over het terrein laten wandelen en de bak laten zien.
toen gewoon gaan rijden en losgooien

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:46

Ik heb hem in de ochtend opgehaald en eerst lekker laten wennen en nog met zijn vorige eigenaars koffie gedronken. (gingen mee om te kijken). Toen aan het andere paard laten wennen en tussendoor beetje gepoetst. Heb er natuurlijk ook even opgezeten toen de familie kwam kijken... de dag erna mee naar les genomen en gewoon behandeld als normaal paard. Ik heb altijd zoiets van als je een paard niet afleid, krijgt die misschien heimwee. Dus lekker de wei op en rijden en poetsen en knuffelen Haha!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:49

Hermesdeux schreef:
Ik heb hem in de ochtend opgehaald en eerst lekker laten wennen en nog met zijn vorige eigenaars koffie gedronken. (gingen mee om te kijken). Toen aan het andere paard laten wennen en tussendoor beetje gepoetst. Heb er natuurlijk ook even opgezeten toen de familie kwam kijken... de dag erna mee naar les genomen en gewoon behandeld als normaal paard. Ik heb altijd zoiets van als je een paard niet afleid, krijgt die misschien heimwee. Dus lekker de wei op en rijden en poetsen en knuffelen Haha!

Dat is wel zo, dat ie dan mischien heimwee krijgt Tong uitsteken Of hij gaat zich vervelen. Maar ik ga denk wel met hem wandelen om te wennen enzo Tong uitsteken Maar dit is volgens mij nogal een bangerig paardje Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:57

Ow dan had je dat er even bij moeten vertellen...ga nu uit van een "standaard" paard. Nou ja, dan is het inderdaad zo dat je even lekker kunt wandelen, poetsen en praten en gewoon even de tijd nemen voor alles. Heb je hem bij huis? Anders kun je gewoon meerdere keren per dag even langs stal/wei lopen en hem wat lekkers geven en even aaien o.i.d. Zo went hij een beetje aan je. Maar kijk het even aan, als het goed gaat, longeer je hem. Maar ik blijf van mening, als het paard bereden is, je er zelf niet te lang mee moet wachten

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:00

uhm..
ik had hem meteen in de wei gezet en ze begon te grazen...

2de dag ging ik rijden Haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:17

Ze is aan het einde van de ochtend gebracht en heb haar toen meteen opgezadeld en ben gaan rijden. 's middags los gezet in de bak. Volgende dag weer gereden.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:20

PriscaZ schreef:
Ze is aan het einde van de ochtend gebracht en heb haar toen meteen opgezadeld en ben gaan rijden. 's middags los gezet in de bak. Volgende dag weer gereden.

Ja.. maar ik kijk dan wel hoe hij is. ga denk niet gelijk de eerste dag rijden hoor Haha! Maar ik denk dat hij zow wel sneller went.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:09

De oude eigenaars hadden haar smiddags gebracht. We hebben haar meteen vanuit de trailer in de wei gezet. Tegen de avond op stal zodat ze die ook nog even in het daglicht kon onderzoeken.
De volgende dag heb ik een kort bosritje met haar gemaakt en daarna ben ik eigenlijk begonnen met gewoon rijden enzo.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 21:33

Haha oke.. Maar ik denk dat ik wel rustig aan doe Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:45

Voor ons veranderde er niet zoveel. Ik verzorgde Anouar eerst en later werd hij van mij. Hij bleef dus gewoon in z'n eigen stal enzo. Alleen was hij kreupel, dus ik moest twee keer per dag stappen. Het was in de zomervakantie, dus ben de hele dag bij hem geweest, poetsen, stappen, grazen aan de hand...noem maar op.