1. Een merrie kan en mag lopen tot aan de laatste dag van de geboorte van haar veulen maar tot aan de laatste dag rijden is geen pretje voor de merrie. Tot wanneer je kan rijden ligt helemaal aan de merrie. Hoe dik ze al is en hoe het zadel er dan nog op ligt. Ik zou het tot ongeveer 7 á 8 maanden houden en daarna rustig aan doen.
2. Minimaal 4 maanden en ja maximaal tot bijna 1 jaar ongeveer. Hangt af van merrie en veulen hoe ze zijn samen. Of ze elkaar zat zijn enzo en of het veulen andere maatjes heeft ja of nee. Zo niet dan is het verstandig tijdig af te spenen en het veulen bij vriendjes te krijgen bijv: opfok.
3. Ligt er aan wat voor dressuurzadel je wil en welke voor je paard en voor jouw goed past. Ik zou al gauw vanaf 100 euro denken.
4. Weet ik niet.
5. Ligt aan de haarstructuur van je paard. De manen van mijn paard zijn handbreedte kort en ze staan niet over eind. Zijn behoorlijk dikke manen. Dus het hoeft niet.
6. Het is belangrijk dat je paard zijn basis inentingen gehad heeft. Basis inenting houdt in dat je paard na zijn gewone enting na 6 tot 8 weken weer opnieuw geënt moest worden.
7. Ik neem aan van wel omdat ze vaak een stuk groter zijn. Maar het ligt er ook aan wat je met het paard doet qua werk enzo
Hopelijk ben je zo een beetje opweg geholpen. Suc6