Dilemma; doen of niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farah_

Dilemma; doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 15:49

Ik heb vrijdag per 1 april een andere stal aangeboden gekregen, maar ik weet niet of ik het moet doen ja/nee..

Ik sta nu op een pensionstal met 8 andere paarden, gewoon een gezellige groep er is wel regelmatig prutsmuts (met staleigenaar en dat soort dingen), maar opzich is 't wel gezellig altijd. Heb daar een eigen rijbak en een weiland, maar daar mogen we pas vanaf 30 april op. De stal waar ik heen zou kunnen kost mij niets (alleen voer/stro/hooi). Ik heb daar geen bak, maar het is vlakbij de manege (waar ik lid van ben, dus kan rijden) en wel een weiland waar ze eigenlijk nu al op mogen als het mooi weer is. En als ze niet op het weiland kunnen staan ze op stal, maar ze hebben wel een kleine uitloop bij de stal (wat ik nu niet heb)

Opzich zou je zeggen: doen! Maar, in juni moet Dunya weer terug naar de manege waar ze vandaan komt (ik heb haar geleased voor 1 jaar). Dan zou ik haar dus nu verhuizen (tis dezelfde omgeving als hier, 5 minuten hiervandaan en de paarden die er staat kent ze al) en in juni weer. Is dat erg?
En ze staan daar maar met z'n 3en.. wat nou als die andere 2 heel gemeen doen.. dan heeft ze helemaal geen ander paard daar...

Kortom, graag jullie advies.. wat zouden jullie doen?

spike_trudt

Re: Dilemma; doen of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:00

ik zou blijven waar je bent
want je hebt een paard geleasd voor een jaar en zodra dat jaar om is moet ie weer terug begrijp ik en dan moet ie weer verhuizen ..heeft niet zoveel zin denk ik
en waar je nu staat heb je een bak en er staan maar 8 paarden lekker rustig tog Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:03

Nu verhuizen en in juni weer maakt niet zoveel uit. Helemaal omdat de omgeving, zoals ik het uit je verhaal op maak, voor het paard bekend is.

Ik zou verhuizen naar die andere stal. Alleen al om de weidegang. Ik ben nl. een groot voorstander van veel weidgang voor een paard. Bovendien is het fijn dat als de paarden niet naar buiten kunnen, dat ze dan een uitloop hebben.
Over die andere paarden zou ik me niet zo druk maken, dat gaat meestal vanzelf wel goed en paarden zijn heel goed in staat dat zelf op te lossen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:45

Ik zou het niet doen, als je het hier naar je zin hebt en je paard ook, zou ik daar blijven..
De weidegang meteen is wel lekkerder, + de uitloop...
Maar is dat toevallig op de hoek bij het spoor? (naast de devel?)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 16:59

tobilover schreef:

Klopt!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:02

Ik zou ook blijven waar je nu bent. Om dat paardje nu te gaan verhuizen terwijl hij toch weer weg moet is ook zo wat. ja, ik zou hem laten staan waar ie is.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:02

sinESappel schreef:
tobilover schreef:

Klopt!

Dan zou ik lekker blijven staan waar je nu staat.. al dat verhuizen anders voor dr ... Lachen
Kom je vast nog wel een keertje tegen op de manege Knipoog
Heb je er toevallig nog wedstrijd?

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 17:07

17 april heb ik weer wedstrijd op de hoge devel... maar rijdt jij daar ook wel eens dan? Heb je volgens mij nog nooit gezien.. op wat voor dagen ben je er meestal? Ik heb er op vrijdag les van half 5 tot half 6 bij Anky

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:23

Ik ben er af en toe, was er vorige week maandag avond...
Ik ga pas vanaf juli starten op de Hoge Devel met Ninla...vandaar..
Als je een keertje les hebt kom ik wel een keertje langs.. Lachen (woon er tenslotte 2 min. vandaan Knipoog)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 17:38

Leuk! Ik ben er in principe iedere vrijdagmiddag (in de 20x60 bak)! Lachen

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:03

Ik zou verhuizen als ik jou was !
Dunya kan dan gelijk al lekker de wei in.. terwijl waar je nu staat je nog tot einde april moet wachten. Dan kan ze nog een maandje de wei op.. en dan mag ze alweer terug naar het Reelaer.
Bij de andere stal kan je gratis staan (afgezien van de voer,stro en hooi kosten). En je hebt toch een bak waar je terecht kan.
Je hoeft je oude stalgenootjes in principe niet te missen want ze staan 5 minuten verderop.

Ik zou het zeker doen !

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:57

Fredt schreef:
Ik zou verhuizen als ik jou was !
Dunya kan dan gelijk al lekker de wei in.. terwijl waar je nu staat je nog tot einde april moet wachten. Dan kan ze nog een maandje de wei op.. en dan mag ze alweer terug naar het Reelaer.
Bij de andere stal kan je gratis staan (afgezien van de voer,stro en hooi kosten). En je hebt toch een bak waar je terecht kan.
Je hoeft je oude stalgenootjes in principe niet te missen want ze staan 5 minuten verderop.

Ik zou het zeker doen !

Ja, eigenlijk heb je wel gelijk... Misschien moet ik het toch maar doen... Ze komt dan bij Maroc op stal te staan! Dat zal wel goed gaan, alleen die andere pony kan best gemeen doen. In de les vindt ze Dun ook al nooit zo lief Vork
Maar eigenlijk is het voor mij wel een heel groot pluspunt dat ze daar lekker buiten kan lopen!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:18

sinESappel schreef:

Ja, eigenlijk heb je wel gelijk... Misschien moet ik het toch maar doen... Ze komt dan bij Maroc op stal te staan! Dat zal wel goed gaan, alleen die andere pony kan best gemeen doen. In de les vindt ze Dun ook al nooit zo lief Vork
Maar eigenlijk is het voor mij wel een heel groot pluspunt dat ze daar lekker buiten kan lopen!

Nou helemaal fijn toch bij Maroc! Heeft ze gelijk een maatje om mee terug te gaan naar het Reelaer.. lama zeggen.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:18

Mag ik vragen wat reelaer is??? en waar dat is???

Maar ja ik zou gewoon je hart volgen en wat je eerste keuze is, is meestal de beste!!!

Succes er mee!!!!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:08

Whisperke schreef:
Mag ik vragen wat reelaer is??? en waar dat is???

Maar ja ik zou gewoon je hart volgen en wat je eerste keuze is, is meestal de beste!!!

Succes er mee!!!!

Stal 't Reelaer ligt in Heino (bij Raalte in Overijssel) .. SinESappel least Dunya van daar voor een jaartje.. Dus van de zomer moet ze weer terug Verdrietig

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:15

Ik zou blijven staan om een paard zo 2 keer vlak achter elkaar te verhuizen ben ik niet zo`n voorstander van en je zegt zelf al dat je het nu ook goed hebt en het weer kan wel zo omslaan dat je daar ook niet van het land gebruik kan maken.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 10:10

dobbel schreef:
En het weer kan wel zo omslaan dat je daar ook niet van het land gebruik kan maken.

Ja, daar heb je ook weer gelijk in.. had ik nog niet aan gedacht.