hoe lang laten wennen aan nieuwe omgeving

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessica23

hoe lang laten wennen aan nieuwe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 13:20

Ik krijg volgende week er een paard bij. Mijn vraag is hoe lang laten jullie een paard wennen als hij net nieuw is.
Hij zal waarschijnlijk erg moeten wennen want hij is erg gehecht aan zijn weide genoot die hij nu nog heeft en aan zijn baas.

Jessica

jessica23

Re: hoe lang laten wennen aan nieuwe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 13:51

Hoe hebben jullie dat gedaan toen je je paard net had. Zijn jullie gelijk aan de gang gegaan of heb je hem eerst een paard dagen de boel laten verkennen.

Bianka02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:56

nou ik denk, maar dat is mijn mening, dat je eerst gewoon het paard moet laten wenen, ik denk dat je na een week wel kan beginen met wat je wilt doen. maar dat is mijn mening en ik ben niet zo goed met dat soort dingen

groetjes marcella

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:10

Ik zou ook even kijken hoeveel het paard deed voor hij bij jou kwam.

Je kan hem wel heel goedbedoeld een week in stal laten staan om te wennen maar als hij normaal elke dag een dik uur loopt kroppen ze die energie alleen maar op...

Komt ie nu helemaal alleen te staan?
Ik denk wel dat je 'vrij' snel aan de hand rond kan gaan stappen om de omgeving te verkennen en dat verder opbouwen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:20

Mijn paard moest er heel erg aan wennen, ze stond eerst met een heleboel andere paarden in de wei en bij mij staat ze alleen(er staan in een ander weiland shetlanders dus helemaal alleen is ze niet) ze hinnikte in het begin heel hard, de tweede dag heb ik haar gelijk naar buiten gedaan zodat ze bij die shetlanders kon staan. Na een week ben ik begonnen met longeren(ze was nog niet ingereden)

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:36

Ik zou dit ook wel willen weten, Ik krijg over 2 weken ongeveer een pony op proef! Haha!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:37

Ik heb mijn paardje vandaag drie weken en 1 dag Tong uitsteken Hij kwam op zaterdagavond en we waren pas rond 22:00 op stal dus heb hem in zijn box gezet beetje hooi gegeven en toen naar huis gegaan. De volgende dag heb ik hem los laten lopen en evene gelongeerd. Verder heb ik met hem in de bak gewandeld. De dag daarna ( dag 3) ben ik begonnen met rijden en dat gaat nu echt super:D

Veel plezier met je paardje alvast Tong uitsteken

jessica23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 16:51

Hij deed hiervoor heel weinig, misschien 1 a 2 keer in de week wat. Daarom werd hij ook verkocht. Dus conditie zal hij ook wel niet echt hebben. Hij komt naast mijn oude pony te staan.

jessica

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:26

Toen mijn pony bij het paard van ''meloveshein'' kwam te staan, waren ze al na ongv 2 dagen aan elkaar gewend en waren dikke maatjes.
Sommige paarden hebben er gewoon nog wat moeite mee en sommige niet simpel, kijk eerst maar eens hoe het paard deze dagen reageert op alles, paarden enzo.
Altijd rustig aan doen, hij moet goed wennen!
Succes!! Pling