Paardrijvakantie Veluwe met eigen paarden, ideeen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Paardrijvakantie Veluwe met eigen paarden, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 12:42

Een vriendin en ik hebben het plan om binnenkort eens met onze paardjes op vakantie te gaan. Het idee is rond Hemelvaart, dus rond 5/6 mei en dan een paar dagen. Het liefste willen we naar de Veluwe, we wonen in Woerden dus het moet niet te ver rijden zijn met de trailer. Het ene paard is nl. ook nog heel jong en heeft nog niet zo vaak op de trailer gestaan. Een uur of 2 is toch wel maximaal.

We willen het niet te duur maken, dus we gaan zelf op een camping met een of twee tentjes, zonder stroom etc, gewoon lekker basic. Hoeft echt niet luxe te zijn, zolang we ons maar kunnen wassen ed en er in de buurt iets van een supermarkt is, zijn wij al tevreden. De paarden willen we ergens stallen waar het ook niet al te duur is. We hebben niet veel eisen, ze mogen ook op de wei, zolang het maar all-in is, dus met voer en hooi en strooisel erbij. Mesten willen we best zelf doen dus dat hoeft niet perse. Maximum is toch wel rond de €10 per paard per nacht, we hebben er tenslotte 2 en moeten zelf ook nog op een camping. Het zou ook fijn zijn als er een mogelijkheid was om ons tuig ed te laten, dat we het niet op de camping hoeven te bewaren. En natuurlijk een plaatsje om de trailer te stallen.

We zoeken een plaats waar we vlakbij het bos zitten waar we lekker kunnen gaan rijden, niet te ver bij Woerden vandaan, bij een stal voor de paarden en niet te duur. Wie heeft er een goed idee voor een plaats of misschien een site van een camping? Heb al wat gezocht maar misschien zijn er positieve ervaringen van mensen. Dus als jullie ons kunnen helpen, graag!

_Michelle_

Re: Paardrijvakantie Veluwe met eigen paarden, ideeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:53

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 16:18

Dank je wel! Lachen Doet de zoekfunctie het dan weer? Ik ga gelijk wel ff kijken, dacht dat ie er uit lag..

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:09

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:32

Fredt schreef:
www.henriettehoeve.nl

Ligt in Wolfheze, bij Arnhem.

Maar volgens mij zit daar geen camping bij of wel? Tenminste, kan niets ontdekken... Maar toch bedankt!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:51

http://www.gelderland.info/gids/Campings/Veluwe/
http://www.paardentoerisme.nl/
http://www.caitwickerzand.nl/

Henriette Hoeve, Wolfheze 026-4821367 www.henriettehoeve.nl
Hotel De Mallejan, Vierhouten 0577-411241 www.hoteldemallejan.nl
De Paalhoeve, Kootwijk 0577-456279 www.paalhoeve.nl
Schutteshof , Epe 0578-615921 www.schutteshof.nl
Dennenheuvel, Epe 0578-612326 www.dennenheuvel.nl
"Onder de Kastanje", Kootwijkerbroek 0342 - 443092 www.onderdekastanje.nl
Manege De Mossel, Otterlo 0318-591844 www.manegedemossel.nl
Paardensportcentrum De Cannenburgh, Vaassen 0578-572986 www.manegedecannenburgh.nl
De Woody Ranch, Uddel 0577-456615 www.woodyranch.nl
Camping Boszicht, Laag Soeren 0313-420435 www.campingboszicht.nl
Bed and breakfast Familie van Stijn, Wenum Wiesel 055-3122143 Van Stijn
fam. Korff, Bennekom, 0318-415222

Pensionstal Staadegaard, Renkum, tel. 0317-312878
Manege de Bonte Wieven, Nunspeet, tel. 0341-252642 www.debontewieven.nl

Succes met wat uitzoeken Knipoog Ik ben op caitwickerzand en boszicht geweest. Als je er wat meer over wil weten kan je me een PB sturen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:49

Dank je wel! Kusje Heb er al een paar gevonden die me wel wat lijken, zal eens even met vriendinlief overleggen wat die ervan vind Haha! Maar meer tips zijn altijd welkom!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:09

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:40

_Michelle_ schreef:
<knip>
Pensionstal Staadegaard, Renkum, tel. 0317-312878
<knip>

Die doe maar niet..............

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:13

zelf ga ik altijd naar de bonte wieven dit is camping de witte wieven
heb het er altijd goed naar me zin!
link staat hierboven al

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 00:05

Hier bij mij in de omgeving kun je echt geweldig rijden! Ontzettend veel bos, zandverstuiving, heide echt super! ( manege waar mijn paard staat ligt midden in het bos, dit is vlak bij de witte wieve Haha! ) als je naar de malle jan gaat zit je in de zelfde omgeving!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:46

Ik ga samen met een vriendin en haar paard van 1 mei t/m 6 mei weg, naar de kleine pol.

www.dekleinepol.nl

In totaal zijn we kwijt per persoon voor 5 nachten 175 per persoon. Hierbij zit de stalling voor de paarden, het eten van de paarden, onze logies en onbijt. dus dat komt neer per dag op 35 euro per dag. De stalling van de paarden is 13 euro.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:11

Dank jullie wel voor jullie reacties! Lachen We willen alleen het liefst zo goedkoop mogelijk, dus op een camping. En de paarden het liefst volpension, dus met voer etc. erbij in omdat we weinig zin hebben om dat allemaal mee te gaan slepen. Voor 2 paarden een dag of 4 is dat toch een redelijke hoeveelheid bix Knipoog

@ Breitling: Nunspeet is idd heel erg mooi, ben er wel eens op vakantie geweest! Weet je toevallig ook of de manege daar aan vakantiegangers zegmaar doet en of er vlakbij een camping is? Ik weet de manege Belvedere als ik het goed heb en een camping maar die camping zit een redelijk eind van die manege vandaan en dat is niet echt handig....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:24

mijn paard staat op de belvedere Clown de belvedere gaat verbouwd worden en er komen bungalows op het terrein te staan die verhuurt gaan worden. In april gaan ze hiermee beginnen (met bouwen) maar denk niet dat dat al klaar is als jij wil komen.

Ik weet dat je eerder paarden had op de witte wieve weet alleen niet of dat nog zo is (kom daar nooit) daar kun je volgens mij je paard stallen en je zelf verblijven (dit is nog geen 10 min bij de belvedere vandaan)

verder weet ik het eigenlijk ook niet Clown ook weet ik niet of we plek hebben want de helft van de stallen gaat plat volgende maand Clown

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:54

www.ponyvreugd.com

zijn we 2 jaar heengeweest op ponykamp met de PC....
Echt leuke mensen daar!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:00

Bella_Donna schreef:
www.ponyvreugd.com

zijn we 2 jaar heengeweest op ponykamp met de PC....
Echt leuke mensen daar!

Is dat al verbouwd? Het was op zich een aardige lokatie, alleen het onderkomen was wel erg benedenmaats, ik vond het zelfs geen ponykamp-niveau. Men zei toen dat het verbouwd ging worden. Dat is drie jaar geleden.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:17

staan nu hele leuke blokhutten, is mooie binnen bak ruime stallen, trainingsmolen... weet niet wat daarvan veranderdis maar ik heb t toen wel naar mn zin gehad...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 07:47

Je hebt ook nog camping Samoza in Vierhouten met een manege op het terrein. Stalling, voer en mesten zit bij de prijs in, weet even niet hoe duur het er nu is, niet zo goedkoop. Maar je rijdt een stukje van max. 10 minuten over de camping en je zit op de Veluwe, heerlijk! www.samoza.nl is de site van de camping. De manege heeft een aprt telefoonnummer waarop ze bereikbaar zijn, staat volgens mij bij recreatie op de site vermeld.
Met je tentje sta je vlakbij de paarden en kan je ze zo horen hinniken, erg leuk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:08

Jet schreef:
Je hebt ook nog camping Samoza in Vierhouten met een manege op het terrein. Stalling, voer en mesten zit bij de prijs in, weet even niet hoe duur het er nu is, niet zo goedkoop. Maar je rijdt een stukje van max. 10 minuten over de camping en je zit op de Veluwe, heerlijk! www.samoza.nl is de site van de camping. De manege heeft een aprt telefoonnummer waarop ze bereikbaar zijn, staat volgens mij bij recreatie op de site vermeld.
Met je tentje sta je vlakbij de paarden en kan je ze zo horen hinniken, erg leuk.

Klopt! hier is het ook leuk! ik had hier eerder elk jaar een wedstrijd, die manege was toen van mense die wij goed kende Haha! Er is alleen niet zoveel te beleven vind ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:53

Bella_Donna schreef:
staan nu hele leuke blokhutten, is mooie binnen bak ruime stallen, trainingsmolen... weet niet wat daarvan veranderdis maar ik heb t toen wel naar mn zin gehad...

Ze hadden toen een gammel gebouwtje als groepsaccomodatie. Voor het toilet moest je buitenom en zo. Het stond er wel leuk, ook veel privacy. Als ze dat gebouw nou hadden opgeknapt, zodat het aan de moderne eisen voldeed, dan had het erg mooi kunnen zijn.
kennelijk hebben ze gekozen voor blokhutjes. Ik zal er weer eens gaan kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:34

_Michelle_ schreef:
Pensionstal Staadegaard

ikke schreef:
Die doe maar niet..............

AKA The Biafra Ranch Cool

De Kleine Pol is leuk en dichtbij het bos. De Mossel is ook OK en de Woelige Stal heeft ook mooie uitrijmogelijkheden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:42

Ik ben bij de Witte wieven geweest 2,5 jaar terug en vorig jaar bij de Woody Ranch. Als je wat wilt weten kun je me altijd pb-en.