zenuwachtig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 11:27

hoihoi!
Ik heb met Flash 17 April onze eerste officiele wedstrijd!!
We hebben wel eens wat onderlinge wedstrijdjes gereden, maar nou komt dus binnenkort mn startkaart en dan gaan we echt beginnen!!
Maar het probleem is dat ik echt ontzettend zenuwachtig ben!! Nu al!!
Mn buurman (de eigenaar) is dan op vakantie, mn ouders zijn er niet, dus mn broer brengt me, maar ik heb liever iemand mee die me echt kan helpen, maar dat kan dus niet, en we zitten ook nog een beetje met welke auto we mee kunnnen nemen.......
In elk geval ik ben nu al megazenuwachtig. Heeft iemand tips wat ik daaraan kan doen? En ik heb gister voor het eerst mn proefje geoefend, maar tijdens het rijden ga ik ook zo zenuwachtig doen, ik kan me dan niet goed concentreren, ga denken van wat moet ik hierna doen en stresssssss, dat gaat dus niet echt goed........
Ik ben bang dat ik op de wedstrijd precies zo ben, mn proefje dan echt afraffel......heeft iemand tips voor mij??

umpie

Re: zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:39

weetjke het is je aller eerste officiele wedstrijd. En weet je wat je gewoon moet denken: WE GAAN DER GEWOON VOOR EN HET GAAT ONS LUKKEN. En what ever als het proefje niet goed gaat. Dan leer je van je futen en dan gata hij de volgende keer wel goed. Voor iedereen is zijn eerste keer. En je moet er natuurlijk wel ee beetje vertrouwen in hebben he. En het gaat niet om het winnen maar om de ervaringen. Gewoon blijven denken : we gaan ervoor en dan komt het allemaal heust wel goed!!!!! en bedenk als jij zenuwachtigp je paard gaat zitten wordt hij dat ook dus doe gewoon alsof er niks ana de hand is. Veel succes trouwens. Ennuuuuuuh jullie gaan er voor he !!!!!!!!!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 11:44

Jaaaaah!
We gaan er voor de volle 100 procent voor!
Ik ben echt bang dat ik iets ga vergeten ofzo, ik ben al aan het bedenken wat ik een week een dag enzo van te voren moet gaan doen.
Mensen om me heen worden helemaal gestoord van mij!! Ik heb er echt zoooo'n zin in!
He bedankt, ik ga veel oefenen, het proefje, misschien dat ik um op de wedstrijd dan gewoon rustig kan rijden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:02

Hahaha, ik had het ook altijd hoor, vreselijk zenuwachtig.
Maar je moet je gewoon bedenken dat het MAAR een wedstrijd is, voorlopig doe je nog niet mee aan de Olympische spelen Haha!
Kun je niet een vriendin meenemen die ook op paardrijden zit ofzo, die je kan helpen. Dat vond ik altijd best wel fijn, want soms vergeet je ook de meest logische dingen. Zo heb ik wel eens met een vriendin op wedstrijd gestaan en had ze geen laarzen meegenomen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:29

Ik heb voor mn 1e wedstrijd een lijstje gemaakt, al dagen vantevoren. Alle dingen die ik mee moest stonden erop, verdeeld in de dingen die ik thuis had en die op stal lagen. Zo ben ik dus nog nooit iets vergeten. Misschien een idee?
En nog een tip: pak wel zelf de auto in. Haha! Mij is nl een keer overkomen dat iemand het hoofdstel van een ander haakje gepakt had (was precies dezelfde als die van mij) en die was te groot met een scherp bit Boos! banketstaaf hoor...
En joh, gewoon er voor gaan! Gewoon dingen uit de proefje oefenen, en dan komt het allemaal goed. En misschien helpt idd een vriendin mee...
Succes iig!!! Haha!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:52

He bedankt!
Ik ben er dus net achter gekomen dat we waarschijnlijk met de trekker moeten, want de auto van mn ouders is er niet en die van mn buurman dus ook niet. Alle spullen moeten dan voorin de trailer..........
Nou begint mn broer net te zeuren dat mn vriend (Vincent) dan ook wel kan rijden, (hij heeft ent 3 weken zn rijbewijs) en met de trekker met trailer mag hij dan wel, maar ik weet zeker dat hij dat niet wil, duh logisch, nou begint mn broer dus te zeuren dat hij dan niet wil rijden...
aaaaaaaaaaaahhh!!!!
help echt waar.
Maar Vincent is er wel sowieso de hele dag bij.
Maar wat moet ik allemaal meenemen, dan begin ik nu vast met mn lijstje! Haha!