Stijve hark en opstijgen zonder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Stijve hark en opstijgen zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 23:20

Hahaha, erg om toe te geven, maar ik ben een ongelofelijke stijve hark. Bloos En nu heb ik dus nogal een probleem om op mijn zeer bolle bijrijdpony te komen als ik zonder zadel wil gaan rijden, het is echt ernstig. Ik ga nu altijd op het hek staan (waarmee de bak wordt afgesloten), en sla dan heel rustig mijn been over haar rug en probeer dan zo voorzichtig mogelijk te gaan zitten. Er is bijna nooit iemand die mij kan helpen, en ik heb het idee dat dat ook alleen maar vervelender is.
Maar een maand of 3 terug was hier ook een topic over.. (nu natuurlijk niet meer te vinden). Met een soort band die je dan om het andere been kon doen ofzo, met een lus waar je je voet in kon zetten en dan opstappen. Nu heb ik hier wel oren naar, de grote vraag is natuurlijk, waaaar kun je hem krijgen??
Of wie heeft nog handige dingen waarmee ik wel d'r op kan komen.. Bloos

opala

Re: Stijve hark en opstijgen zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:52

Als je het niet via het hek wilt doen, zoek je een paaltje, bankje of andere verhoging in de nabije omgeving Pling .

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:58

Ik weet niet hoe hoog je paardje is, maar ik zou ff droog gaan proberen met opspringen. Het beste is zo'n bok van gym op school vroeger, weet niet of je nog op school zit. Of zoek anders een muurtje of iets hoogs waarje het opspringen op kan oefenen. Ik heb de laatste tijd ook steeds een stoel of krukje moeten gebruiken ivm rugblessure dat ging trouwens ook prima.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 00:01

Hahaha..
Nee, bokje springen dat kon ik ook niet (en mocht ook niet trouwens, wegens aanhoudende knie blessure). Ze is niet zo heel erg groot, schat haar 1.50 ofzo. Maar het lukt me gewoon echt niet, ik heb al moeite om mijn voet zo hoog te krijgen dat ik kan opstijgen, terwijl ik best wel lange benen heb.. Bloos
We hebben dus beide gewoon een nadeel, ik mijn knie en niet soepelheid, en de pony de bolle buik..

Nou ja, een paaltje of hek is redelijk hetzelfde, ik ben toch benieuwd of iemand dat "apparaat" nog weet te vinden... Bloos

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 07:46

Dat topic heb ik ook gezien. Wat jij bedoeld heet de 'bare back buddy'. Misschien kan je even met google zoeken.. (nu weet je tenminste hoe het heet Vork ).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:06

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:16

ga voltige doen Tong uitsteken word je vanzelf soepeler =)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 11:50

Ik heb anderhalf jaar op voltige gezeten, hield ook maar weinig, ik werd er bont en blauw van, vooral mijn arm, omdat ik er niet op kon komen...
Maar dank u zeer voor de site, en voor de naam _/-o_

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:14

ahh.. Tong uitsteken
ik spring altijd gewoon op men knolletje, (naja ik heb dan wel selectie turne gedaan ma tog Knipoog ).
Maar anders zou ik het met een groot bakje proberen, van 80 cm ofzo, waar je bv voer ofzo in doet, dan hoef je alleen je been over de rug doen en dan afzetten, hopelijk lukt het!
Verder nog succes Haha!
Mvgr. Yentl

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:18

Wat je al zegt: via de bakrand opstappen.

(je bent trouwens niet de enige hoor, heel weinig mensen kunnen er zo opspringen aangezien heel veel het bijna nooit doen. ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:23

Ik stijg ook via het hek op... Als ik erop wil springen (op mijn haflinger van 1.38, en ik ben 1.76 dat je effe weet dat het altijd erger kan Knipoog ) dan moet zij dus lager staan dan ik, en ik moet een enorme aanloop hebben. Maar pony is ook niet gek, en die gaat voor me op de loop *LOL*

Dus gewoon pony naast hek parkeren, en opstijgen, geen probleem, maakt niet uit.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 12:25

Toch is die BarebackBuddy wel geniaal bedacht..
Dan kan ik opstijgen waar ik wil, want voordat ik haar (eigenwijze merrie) goed geparkeerd heb voor het hek, zodat ik ook daadwerkelijk kan opstappen, ben ik weer 20minuten verder.. Zij is ook niet gek... Haha!