Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

... Vervolgens gaat heel geleidelijk de slang erop van onder naar boven. Met een beetje geluk leren ze tegelijk nog piaff ook
Om bij de achterbenen en staart wat te kunnen doen pak ik meestal de staart goed vast en houd daar druk op. Op die manier kunnen ze minder slag maken met de achterbenen. Zelf goed blijven uitkijken dat je niet binnen bereik staat! Gewoon dom door blijven gaan met afspuiten hoe gek het paard ook doet. Jij doet normaal door ookal gaat ie bij wijze van spreken op zijn rug liggen. Geen geschreeuw, geschop, slaan of wat dan ook, gewoon net doen of je gek bent. Alleen als het paard schopt zelf terug schoppen maar er verder geen woorden aan vuil maken. Niet teveel richting hoofd spuiten. Milkaatjuh schreef:Ik heb Milka eraan laten wennen door gewoon door te gaan terwijl ze helemaal gek word. Niet vastbinden zelf vasthouden en gewoon de slang erover blijven houden tot ze stilstaat. Gewoon door blijven gaan met nat maken. Wel warm water gebruiken.
Die van mij vind water nu heerlijk!
En nog 1 ding, hou het water altijd op het lichaam, ook al gaat ze alle kanten opdraaien. Zodra jij stopt met spuiten om haar te kalmeren oid, dan wordt ze dus beloond voor haar draaigedrag. En zorg voor een sterk halstertouw!
en vindt het allemaal prima.Milkaatjuh schreef:Ik heb Milka eraan laten wennen door gewoon door te gaan terwijl ze helemaal gek word. Niet vastbinden zelf vasthouden en gewoon de slang erover blijven houden tot ze stilstaat. Gewoon door blijven gaan met nat maken. Wel warm water gebruiken.
Die van mij vind water nu heerlijk!