bandagees

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsiej

bandagees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 22:42

hoi
is het nou wel of niet goed om met bandages te rijden ik rijd meestal met maar is dat nou goed of niet?

Yathal

Re: bandagees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:01

Ik heb altijd geleerd dat je niet met bandages moet rijden als je paard het niet nodig heeft. Een bandage geeft een bepaalde steun die eigenlijk de spieren en pezen horen te geven.

Vergelijk het maar met jezelf. Als je zelf verband om hebt gehad en je haalt dat eraf dan werkt dat lichaamsdeel ook niet zoals je gewend bent...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:20

Yathal schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je niet met bandages moet rijden als je paard het niet nodig heeft. Een bandage geeft een bepaalde steun die eigenlijk de spieren en pezen horen te geven.

Vergelijk het maar met jezelf. Als je zelf verband om hebt gehad en je haalt dat eraf dan werkt dat lichaamsdeel ook niet zoals je gewend bent...

Ben ik het helemaal mee eens.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:18

Er is hier een topic van die ik opgestart heb, maar zijn er meerdere. Daar heb je 6 pagina's aan reacties van voor en tegenstanders...zal hem zo zoeken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:27

quito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:57

Bandages geven voornamenlijk steun. Als dit niet nodig is dan hoef je ze ook niet te gebruiken.
Voor bescherming kun je beter pijpkousen gebruiken. Baat 't niet dan schaadt 't niet en uiteraard is een blessure voorkomen beter dan Vingers aflikken

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:19

Een bandage biedt geen steun. Ik dacht hier ook eerst anders over, maar dit is echt zo.
Meestal gebruiken dressuurruiters bandages, omdat ze geen steun willen bieden, en dus het paard 'op eigen benen laten lopen'. Het bandage en onderlap biedt dat een minimale bescherming, waar je tijdens dressuur rijden wel wat aan hebt. Dus omdat ze niet zonder iets willen rijden tijdens de training, doen ze een bandage om.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:22

Skitter schreef:
Een bandage biedt geen steun. Ik dacht hier ook eerst anders over, maar dit is echt zo.
Meestal gebruiken dressuurruiters bandages, omdat ze geen steun willen bieden, en dus het paard 'op eigen benen laten lopen'. Het bandage en onderlap biedt dat een minimale bescherming, waar je tijdens dressuur rijden wel wat aan hebt. Dus omdat ze niet zonder iets willen rijden tijdens de training, doen ze een bandage om.

Haha, anders gaat de discussie weer beginnen! Maar goed, ik vind peesbeschermes veel beschermender en minder slecht voor het been, maar staat allemaal al in bovenstaand topic Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:24

Idd, hier wil ik niet weer op in gaan.. Slapen

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:06

Skitter schreef:

Ik ben het hier mee eens, of peesbeschermers nou echt meer helpen, is denk ik niet waar. Als er echt iets gebeurd heeft geen van beide zin.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:23

Ik denk dat je met de zoekfunctie heel veel informatie kunt vinden. Mocht je dan nog een specifieke vraag hebben kun je die altijd stellen maar hier gaat nu een slotje op.