Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yathal schreef:Ik heb altijd geleerd dat je niet met bandages moet rijden als je paard het niet nodig heeft. Een bandage geeft een bepaalde steun die eigenlijk de spieren en pezen horen te geven.
Vergelijk het maar met jezelf. Als je zelf verband om hebt gehad en je haalt dat eraf dan werkt dat lichaamsdeel ook niet zoals je gewend bent...

Skitter schreef:Een bandage biedt geen steun. Ik dacht hier ook eerst anders over, maar dit is echt zo.
Meestal gebruiken dressuurruiters bandages, omdat ze geen steun willen bieden, en dus het paard 'op eigen benen laten lopen'. Het bandage en onderlap biedt dat een minimale bescherming, waar je tijdens dressuur rijden wel wat aan hebt. Dus omdat ze niet zonder iets willen rijden tijdens de training, doen ze een bandage om.

Skitter schreef:Een bandage biedt geen steun. Ik dacht hier ook eerst anders over, maar dit is echt zo.
Meestal gebruiken dressuurruiters bandages, omdat ze geen steun willen bieden, en dus het paard 'op eigen benen laten lopen'. Het bandage en onderlap biedt dat een minimale bescherming, waar je tijdens dressuur rijden wel wat aan hebt. Dus omdat ze niet zonder iets willen rijden tijdens de training, doen ze een bandage om.